Avatar billede herregud Nybegynder
17. maj 2004 - 20:45 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

simpel connection mellem to computere virker ikke

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad der er galt her.
Jeg har købt en bærbar (computertwo), som jeg skal have sat i netværk med min "gamle" computer (computerone). Jeg har lavet en arbejdgruppe, som jeg kalder 'HJEMME' .
Jeg kan på hver computer se den selv i "mine netværkssteder", men den anden vil ikke dukke op.. Jeg har pinget fra den ene til den anden, og der er forbindelse..
ER DER NOGEN DER KAN HJÆLPE
Avatar billede the_email Nybegynder
17. maj 2004 - 20:48 #1
Prøv at søge efter den i Start -> Søg... -> Computer
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
17. maj 2004 - 20:49 #2
Har du firewall, hvis ja, så prøv at slå den fra og søge igen :)
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
17. maj 2004 - 20:50 #3
og hvilket styresystem anvender du?
Avatar billede halifax Nybegynder
17. maj 2004 - 20:50 #4
Plus - du skal have delt mindst en mappe, eller et drev, på hver PC.
Avatar billede halifax Nybegynder
17. maj 2004 - 20:53 #5
Der er god hjælp at hente her - under Hvordan laver man et hjemmenetværk
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/
Avatar billede halifax Nybegynder
17. maj 2004 - 20:57 #6
Der kan være god fornuft i ved lokalnetværk at benytte NetBEUI protokollen. Som standard er den ikke installeret i Win XP, men det kan gøres. Læs her hvordan
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/ipxspx_netbeui.php
Avatar billede halifax Nybegynder
17. maj 2004 - 20:59 #7
spiritusanta - Man bør ikke (kan kke) stille et spørgsmål og lægge det som "Svar". Stil dine uddybende spørgsmål som Kmmentar.
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
17. maj 2004 - 21:02 #8
glemte at ligge et svar i løsningen lige over, ville bare lige høre hvilket OS han brugte, hvor jeg passende kunne smide et svar for det lige over :)
Avatar billede halifax Nybegynder
17. maj 2004 - 21:10 #9
spiritusanta - Det ovenfor er også et spørgsmål (har du firewall) som du først skal have at vide, før du kan svare.

"Jeg vil gerne deltage i et spørgsmål, hvordan gør jeg?
Hvis du lige har løsningen på problemet, så laver du dit indlæg som et svar.
Hvis du skal have spørgsmålet uddybet, eller bare kommer med et muligt løsningsforslag laver du det som en kommentar."
Kilde: http://expfaq.1go.dk/  -  god at læse.  :)
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
17. maj 2004 - 21:12 #10
hehe måske man skulle læse den så :p
Avatar billede herregud Nybegynder
17. maj 2004 - 21:55 #11
Jeg har fundet ud af det. Jeg skulle installere protokollerne ipx/spx,og nu kører det.Jeg vil gerne give jer 100 point hver for jeres indsats..
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
17. maj 2004 - 21:57 #12
Så er det jo win98 du bruger :D
Mener ikke man skal installere de protokoller i winXP :)
Avatar billede kenp Novice
17. maj 2004 - 22:54 #13
spiritusanta -> jooo den kan man skam også godt bruge i XP uden problemer.
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
17. maj 2004 - 22:57 #14
oki, så blev man det klogere :)
Avatar billede halifax Nybegynder
18. maj 2004 - 15:29 #15
herregud - Ja, de protokoller er skam ganske anvendelige til LAN under XP.
Lægger et svar - og så bestemmer du evt. pointtildeling.  :)