Avatar billede serio Nybegynder
17. maj 2004 - 18:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

PBS-gateway og PHP?

Hej.

Jeg er nu sat ind i et projekt hvor der skal være mulighed for brugere at betale med dankort, som nu engang kræver PBS (www.dibs.dk)

Men har aldrig lavet det før så undrede mig lidt over hvad det kræver.

Sådan som jeg kan se på dibs hjemmeside er det bare en simpel html kode der sættes ind?
Og hvad så?
Lad os sige at kunderne betaler 100 kr,- og derefter modtager en email med password til deres profil hvorfra de kan logge ind.
Er det noget der skal laves manuelt eller hvordan?
Nogen der kan forklare nærmere for vil gerne lige have styr på.

mvh. Martin Serio!
Avatar billede keysersoze Guru
17. maj 2004 - 18:47 #1
det sted hvor du/i køber jeres betalings-gateway plejer at have nogle udemærkede eksempler at gå ud fra.

Det som der i bund og grund sker er, at du laver en side med formfelter som skal hedde noget specielt i henhold til hvad der er krævet af gateway'en - denne side skal så submitte til en side igen givet af gateway'en som behandler de sendte oplysninger. Så kommer der et svar tilbage (afvist/godkendt) og det svar (fx sendt i querystring) skal du så fange og gøre med hvad du vil (siden/siderne der opfanger svaret skal også hedde noget bestemt og navnene er igen bestemt af gateway'en). Så kort sagt;

Hvad du så derudover vil gøre - altså om du vil sende emails, lægge i lokal database, skrive af output etc bestemmer du 100% selv.

DIBS bestemmer navnet på dine formfelter, de bestemmer hvor du skal submitte formen til og de bestemmer hvad siden/siderne der får svar tilbage skal hedde. Alt andet - udseende, indhold, læg i database etc - bestemmer du.

Derudover har PBS så også nogle krav - fx skal der være en synligt DanKort logo i en vis opløsning, nøglen nede i statusbaren på browseren skal være synlig osv. Alle disse ting burde dog være tilgængelige at læse om hos PBS og hos DIBS - er noget ikke som det skal være bliver det ikke godkendt og så skal i bare lave det om og først efter det er godkendt kører det "rigtigt" så det giver somregel tid nok til at teste
Avatar billede serio Nybegynder
17. maj 2004 - 18:52 #2
Okay det var også sådan jeg havde forestillet mig det ville fungere.
Mange tak for den fine forklaring keysersoze!