Avatar billede thyregod Nybegynder
14. februar 2001 - 14:57 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Afvikling af Script fra server A til server B

Hej der !
Jeg har en side, som kører i en frame (top bund). Hvis jeg i min bund frame loader en side som ligger på server A (remote server), og i min top frame loader en sider fra server B (den jeg har adgang til) - kan jeg så ikke - hvis jeg har inkluderet et script i min framesrc fil - tilskrive en værdi f.eks. i et array fra server A, som skal kunne læses på server B ?
Hvis jeg prøver det får jeg at vide at der er \"access denied\" !

Help me...pllllzzzz
Avatar billede jumper Nybegynder
14. februar 2001 - 15:03 #1
Der er intet at gøre. Det har du ikke adgang til.

http://msdn.microsoft.com/workshop/author/om/xframe_scripting_security.asp

Det eneste du kan gøre noget ved er på tværs af subdomæner (fra test.ditdomain.dk til hugo.ditdomain.dk).

/Thor
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. februar 2001 - 15:05 #2
Det er en generel JavaScript regel at javascripts ikke må snakke med hinanden hvis de kommer fra forskellige domæner.

se kapitel 14 i Clientside Javascript Guide.
http://developer.netscape.com/docs/manuals/js/client/jsguide/index.htm

Jeg er usikker men måske en funktion defineret i head kan spørge til en variabel i det andet head. Prøv

mvh JakobA
Avatar billede thyregod Nybegynder
14. februar 2001 - 15:11 #3
Men hvis jeg nu sætter document.domain=\"server B\", i den fil som ligger på server A (det kan jeg få nemlig lov til)

Eller er der en mulighed for at inkludere et script på server A, som ligger på server B. Herefter få Server A til at liggen en \"cookie\", som Server B, så kan læse ?

Jeg har mulighed for at ligge scripts ind på Server A, men det er på Server B jeg skal bruge resultaterne fra visningen !

Håber i forstod !
Avatar billede thyregod Nybegynder
14. februar 2001 - 15:36 #4
Håber i accepterer jeres point.... ingen af jer kunne løse det, men i kom begge to med hjælp til hvorfor man ikke kunne gøre det.
Jumper kom selvfølgelig først og får derfor flest point...ok ?