Avatar billede rieper Nybegynder
17. maj 2004 - 14:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvilket grafikkort?

Jeg er på udkig efter et nyt grafikkort til min computer. Jeg skal bruge grafikkortet til at spille de nyeste computerspil, som F.eks. Splinter Cell, Hitman contracts, Max Payne 2, Grand theft Auto vice city osv. Det jeg har haft problemer med var at spillet hakkede og gik meget langsomt. Kan i hjælpe mig med at vælge et der passer til mit forbrug? Jeg Har kigget på kortet der hedder: Geforce FX 5600 CP. Er det godt nok?

Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig, og give mig nogle gode råd. Tak hilsen Rieper
Avatar billede -zonic- Nybegynder
17. maj 2004 - 15:01 #1
hmm.. kan du ikke også lige smide dine computer specs, så vi kan se om det i det hele taget kun er gfx kortet der er galt ? :)
Avatar billede martinj Nybegynder
17. maj 2004 - 15:12 #2
Hvor meget vil du give for et nyt kort?
Avatar billede doublejoble Praktikant
17. maj 2004 - 15:19 #3
hmm - jeg tjekker lige specifikationerne ud og vender tilbage senere. Den står ikke her i nærheden.
Avatar billede aqfi Nybegynder
17. maj 2004 - 16:03 #4
som du nok har set, mangler vi specifikationerne på din pc. Din bundkort? Processor? Ram? AGP eller PCI Grafikkort? 2x? 4x? 8x? osv..
Avatar billede doublejoble Praktikant
17. maj 2004 - 19:59 #5
Hej eksperter
Jeg hjælper rieper med denne her og har kigget på hans maskine
Det er en
amd duron 1200 mhz med 192 mb ram
med et sis630/730 grafikkort med 64 mb ram med en sis300 3d accelerator og en 3dfx vodoo2 3d accelerator - hvad det så end betyder
Jeg ved ikke endnu om det er et pci eller agp kort.
aqfi - hvad betyder 2x 4x 8x ??
Avatar billede -zonic- Nybegynder
17. maj 2004 - 20:38 #6
hmm.. så vile jeg i dit sted måske overveje at skifte hele din computer ud, for dit bundkort kan slet ikke udnytte et så nyt gfx kort, som det du selv har kigget på..

Hvis du køber nyt gfx kort til det grej du har nu, ville det svare til at sætte købe en Ferrari uden nøgler..

Du skal nok op at købe en P4 2.53 GHz processor med tilhørende bundkort og ram, før du vil få noget optimalt ud af at opgradere dit gfx kort, så det vil være holdbart til de nyere spil... Men det ved jeg ikke om du er interesseret i ?
Avatar billede martinj Nybegynder
18. maj 2004 - 08:38 #7
AGP 2x, 4x 8x er et udtryk for hvor hurtig dataoverførsel grafikkortet kan levere. F.eks kan 2x AGP overføre 533 MB/s og 4x AGP 1066 MB/s.
For at køre de nyeste spil kan du som zonic skriver lige så godt skifte hele pc'en ud! F.eks vil de fleste af de spil du nævner slet ikke kunne køre særlig godt på din maskine hvis du kun skifter grafikkortet. Der simpelthen for lidt processorkraft og for lidt ram at arbejde med.
Avatar billede aqfi Nybegynder
19. maj 2004 - 14:37 #8
Jeg er enige med jer alle. Jeg kan kun anbefale AMD systemer, da de er bedst til spil. Første omgang anbelafaler jeg Soltek bundkort med 1.8 Ghz AMD Athlon processor, og 256 DDR ram. AGP bestemmer du selv. Men du bestemmer selv i det heletaget..
Avatar billede rieper Nybegynder
28. maj 2004 - 12:53 #9
Tak for jeres svar og forslag jeg begynder at spare sammen til en ny computer.

-zonic-, agfi og martinj.
Smid et svar så deler jeg point ud.

Hilsen Rieper
Avatar billede rieper Nybegynder
22. juli 2004 - 21:21 #10
Tak for det hele jeg smider point ud
Avatar billede -zonic- Nybegynder
23. juli 2004 - 12:16 #11
her var et svar :)
Avatar billede rieper Nybegynder
25. juli 2004 - 17:35 #12
Hej -zonic-. Jeg havde ikke helt styr på det der med pointene, jeg har lavet et nyt svar hvor du kan få point. Hvis agfi og martinj også dukker op kan de også få nogle.

http://www.eksperten.dk/spm/523076

Tak hilsen Rieper