Avatar billede kenw. Nybegynder
14. februar 2001 - 14:03 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Flyspil virker ikke??

Jeg har lige købt et splinternyt flyspil,
B-17 The Mighty 8th. Jeg kommer jeg hjem, installerer, og går ind i en mission og bang!
Programmet har udført en ulovlig handling... osv. i Ddhelp!Jeg har anskaffet DirectX 8.0 og nye drivere til mit ASUS V6800 grafik kort. Hvad skal jeg gøre????

KenW.
Avatar billede kenw. Nybegynder
14. februar 2001 - 14:04 #1
Jeg har osse testet spillet ude ved en kammerat og der fungerer den OK??? Men hjemme ved mig...!
Jeg har næsten prøvet alt!!!
Avatar billede spectual Nybegynder
14. februar 2001 - 14:04 #2
Ulovlig handling i DDhelp betyder ihvert at det er directx, der går ned. Hvorfor kan være svært at finde ud af.
Avatar billede spectual Nybegynder
14. februar 2001 - 14:05 #3
Hvad er din computer konfiguration ud over ASUS V6800 grafikkort?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. februar 2001 - 14:05 #4
Det har jeg prøvet at fortælle ham, spectual..
Avatar billede kenw. Nybegynder
14. februar 2001 - 14:05 #5
Jeg har kigget i systemoplysninger og der ser DirectX fint ud.
Avatar billede kenw. Nybegynder
14. februar 2001 - 14:08 #6
AMD Athlon 600 MhZ Processor, 128 Mb Ram og AverMedia videokort!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. februar 2001 - 14:09 #7
B-17 Flying Fortress : The Mighty Eight - PATCH
ftp://internet.hasbrointeractive.com/anonftp/patches/b17patch105.exe
(den fylder bare 16,4 MB).
Avatar billede kenw. Nybegynder
14. februar 2001 - 14:11 #8
Ja det var lidt meget! Tror du så osse at den kan funge??
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. februar 2001 - 14:12 #9
Jeg vil mene det er muligt.. men jeg holder stadig på at det er en DX-provokeret fejl, som jeg skrev i dit gamle spørgsmål..
Avatar billede kenw. Nybegynder
14. februar 2001 - 14:13 #10
Hvordan kan jeg teste DX?? Jeg forøvrigt 10 andre flyspil der kører fint nok, bl.a. FS2000!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. februar 2001 - 14:16 #11
Jamen så er muligheden for at patchen hjælper steget. Men du har heller ikke udtalt dig om dine andre spil i det tidligere spørgsmål..
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. februar 2001 - 14:17 #12
DirectX kan man teste ved at vælge Start -> Kør -> skriv \"dxdiag\".
Avatar billede kenw. Nybegynder
14. februar 2001 - 14:19 #13
Nej jeg mente ikke det var væsentligt! Tror du osse patchen hjælper når det nu fungede ude ved min kammerat?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. februar 2001 - 14:21 #14
Øhh? Hvad har det med dét at gøre? Har han nøjagtigt samme system som dig?
Avatar billede kasseper Nybegynder
14. februar 2001 - 14:22 #15
ja for fanden, hent den nu bare...det som xtom\' siger er lov...;)
eller ihvertfald tæt på.
Din kammerat\'s maskine bruger jo nok noget andet hardware, som måske snildt kan køre dit spil....
Avatar billede kenw. Nybegynder
14. februar 2001 - 14:29 #16
Der er ingen fejl i \"dxdiag\". Jeg har kørt alle test og der var \"No problems found\".! Jeg prøver at hente den patch og hvis det virker får du pointene xtom!
Avatar billede spectual Nybegynder
15. februar 2001 - 09:19 #17
Det skal lige bemærkes, at når directx går ned i ddhelp er som regel IKKE directx, der er noget i vejen med, men spillet. Der ville ikke gå 2 sekunder før jeg ville downloade patch\'en.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
15. februar 2001 - 09:22 #18
Det er jeg ikke enig med dig i.
Avatar billede spectual Nybegynder
15. februar 2001 - 09:31 #19
ok ;-)
Avatar billede kenw. Nybegynder
25. februar 2001 - 09:37 #20
Jeg er lige kommet hjem fra vinterferie. Undskyld ventetiden!Jeg har downloadet patchen og installeret den men alligevel....bang! Enten går skærmen i sort (med en masse farvestriber) eller også går den ud i Windows uden en melding om nogen fejl!! Hvad kan jeg ellers gøre???
Avatar billede xtom2 Nybegynder
25. februar 2001 - 09:46 #21
Hm.. prøv at indlæse \"Setup Defaults\" i BIOS\'en på computeren.. det kan være spillet reagerer på at du måske har Fast Writes slået til.
Avatar billede kenw. Nybegynder
25. februar 2001 - 17:34 #22
Hvordan gør jeg det??
Avatar billede xtom2 Nybegynder
25. februar 2001 - 18:27 #23
Du trykker \'DEL\' idet maskinen genstarter, det vil sige booter, og finder et punkt i BIOS\'en som hedder noget á la ovennævnte og vælger det. Når du har indlæst \"Setup Defaults\" skal du så bare gemme indstillingerne og forlade BIOS\'en, hvilket normalt klares ved at vælge \"Exit saving changes\".. hvis jeg vidste hvilket bundkort du har, kunne jeg guide det præcist.
Avatar billede kenw Nybegynder
03. marts 2001 - 16:56 #24
Det virker stadig ikke...jeg fatter det ikke!!??
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. marts 2001 - 17:22 #25
1) Prøv at starte Windows op i fejlsikret tilstand, gå ind i kontrolpanelet og fjern alle monitordriverne og lad Windows forsøge at finde skærmen igen, når den genstarter.

2) Prøv at ændre opdateringsfrekvensen. Typisk står den til \"Optimal\" inde under adapter-fanebladet i indstillinger/egenskaber for skærm.

3) Hvis du ikke har en driver til din monitor bør du vælge \'Plug and Play Monitor\' fra Standard monitor types-delen af driverlisten.

4) Hvilen strømforsyning har du?

5) Prøv at tvinge skærmkortet til AGPx1. I nogle BIOS\'er kan du vælge det der, på et VIA baseret bundkort skal du installere AGP driverne i standard mode, og endelig til de andre, kan du benytte filerne her:

http://www.geforcefaq.com/files/forceagp1xon.reg
http://www.geforcefaq.com/files/forceagp1xoff.reg

Xtom` =)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. marts 2001 - 17:25 #26
Hvilke drivere bruger du til skærmkortet?
Avatar billede kenw. Nybegynder
30. juni 2002 - 15:48 #27
Jeg har selv fundet ud af en løsning.... men tusind tak for hjælpen alle sammen!! Fordeler pointene efter entusiasme.... =)
Avatar billede kenw. Nybegynder
30. juni 2002 - 15:50 #28
Hold da kæft mand... jeg trykkede på den forkerte knap! Sorry xtom...
Avatar billede xtom2 Nybegynder
30. juni 2002 - 16:34 #29
Jeg overlever.
Avatar billede spectual Nybegynder
30. juni 2002 - 19:25 #30
hvad var løsningen så?

det kunne være rart at vide i tilfælde af at vi skulle komme ud for noget ligende en anden gang.