Avatar billede carstens2004 Nybegynder
17. maj 2004 - 07:05 Der er 2 kommentarer

hjælp til Musik website

Jeg vil gerne lave et website om soul og jazz primært. Inspireret af sider som soulportal.dk og soulout.dk samt allmusic.com

Jeg har et ønske om en hjemmeside med
følgende 3 punkter

Anmeldelser af nye cd'er
Biografier
Discografier

Jeg har tænkt over min opbygning - hver kunstner skal oprettes med en slags stamkort og står så i databasen. En anmeldelse kan så linkes til en eller fler samkort ( hvis kunstere er på pladen). Ligeledes kan en pladelinkes på kunstneren.

Jeg har købt et domænenavn. Men skal have fundet et webhotel
En database skal installeres  kongigureres. Et CMS skal downloades og installeres og konfigureres. og websitet skal struktureres og opbygges med funktion og design.

Jeg søger en eller flere personer som vil og kan hjælpe. Da dette er privat og et fritidsprojekt kan jeg desværre ikke betale nogen penge for din hjælp. Men jeg håber på huritgi og god hjælp til et fed projekt. Den som hjælper for banner plads de første måneder somtak for hjælpen.

Hvis du kun kan dele af opgaven hører jeg også gerne fra dig.
Hvad angår CMS og database - har jeg ingen specielle krav. Har dog hørt godt om Typo3 og kender lidt til phpwebthings. Det må meget gerne være en database som er flekibel og kan udviddes / evt overflyttes til en anden senere.

carstenkudsk@jensen.tdcadsl.dk
Avatar billede dennismp Nybegynder
24. maj 2004 - 23:11 #1
.. Så hvad var dit php problem igen?

:-)

Forkert kategori - der findes andre kategorier der passer bedre til dit spørgsmål.
Avatar billede carstens2004 Nybegynder
25. maj 2004 - 07:56 #2
Jeg vil lave musikhjemmeside - hvor man kan læse om soul, jazz , house, funk , electronica, R&B og Urban.

Jeg skal have installeret et godt CMS på mit webhotel. En som evt vil hjælpe mig med dette søges. Dels til at installere men ligge så meget til at udvælge et CMS.

Dernæst skal der jo laves webdesign og websitet skal sættes op - er skal vælges emner og funktioner og menuer så websitet for en struktur. Dette søges der også hjælp til . Dernæst skal jeg skrive en del artikler og andet i CMS programmet. Det klarer jeg nok :-)

Det skal være nogenlunde nemt at oprette en artikel eller en musikanmeldelse - men det er væsentligt at CMS programmet kan alle de væsentligste ting. Der er ikke tale om at websitet skal være et medlemswebsite - så der skal ikke være login for medlemmer kun for webmaster og lign.