Avatar billede sizx.dk Nybegynder
17. maj 2004 - 01:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Pludselig Genstart

Hej Exp.dk
Jeg har gennem flere måneder oplevet min computer genstarte pludseligt og uden advarsel. Jeg oplever det flere gange om dagen og altid i spil, aldrig i Windows XP eller andre programmer. Jeg har opdateret alle mine drivere, og kørt Windows Update fuldt ud, yderligere har jeg haft formateret og geninstalleret Windows XP SP1 flere gange, men oplever stadig samme problem. Jeg har konstant opdateret firewall og antivirus kørende, men det er tilsyneladende ikke en vira de kan stoppe. Det hele startede for et par måneder siden da jeg fik blaster for første gang, denne fik jeg dog hurtigt fjernet. Jeg har kørt forskellige specifikke vira-tjecks som fx SasserFix.exe og GaobotFix.exe og BlasterFix.exe fra Norton, for blot at konkludere at det højst sandsynligt ikke er nogle af ovenstående. Håber i kan hjælpe da det er et mægtigt stort problem for mig at min maskine genstarter hver 6. minut når jeg spiller DAoC. mvh Michael
Avatar billede sizx.dk Nybegynder
17. maj 2004 - 01:46 #1
Glemte lige HJT-loggen, men den kommer her:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 01:46:33, on 17-05-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\APVXDWIN.EXE
C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\Firewall\PavFires.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\pavsrv51.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\AVENGINE.EXE
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\pavProxy.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
E:\Hele Lortet\Programmer\Essentielle\HiJackThis\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar\01.01.1601.0\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SCANINICIO] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\Inicio.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\APVXDWIN.EXE" /s
O4 - HKLM\..\Run: [NetLimiter] C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004033001/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
17. maj 2004 - 02:00 #2
prøv Start | Kontrolpanel | Ydelse og vedligeholdelse | System under fanen"Avanceret" | under punktet "Start og Genoprettelse" fjern fluebenet ud for "Genstart automatisk", så kan du være heldig at få en blå skærm i stedet for en genstart - og i den skærm er der vigtig information om fejlen
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
17. maj 2004 - 02:08 #3
umiddelbart lyder det mere som noget varmeprob, men hvis det faldt 100% sammen med blaster, så ... (jeg er ik rutineret hijack-læser, så vent til de kommer forbi, men der er vist intet der råber vildt højt) - hvad bruger du netlimiter til - jeg ville altid mistænke kørende programmer - har du prøvet hvad der sker hvis du lukker panda og messenger? (panda sæføli kun hvis du er offline eller har anden beskyttelse)
har du nogle tasks kørende hvad 6. min
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. maj 2004 - 07:25 #4
Som sagt (=sktevet) lyder det som Varmeproblem. Start dyret UDEN NETVÆRKSSTIKKET SAT TIL, og uden andre programmer startet. Lad den stå og 'varme op' i X minuter og så hvad der sker...
Avatar billede sizx.dk Nybegynder
17. maj 2004 - 15:29 #5
Har prøvet at lade computeren varme op som skrevet, men det giver ingen forskel desværre, temperaturen overstiger aldrig 42 grader og det er i hvert fald ikke for høj driftstemperatur for en AMD cpu, derimod har jeg kørt KasperSky Antivirus hele natten og den har fundet 1 Kendt Virus og 3 Virus Bodies, dette kan jeg dog ikke bruge til alt for meget da der ikke står hvilke filer det er, eller hvad type vira det er :\
Avatar billede sizx.dk Nybegynder
17. maj 2004 - 15:31 #6
Jeg har også prøvet at lukke både PAV og Netlimiter og MSN, ingen af delene hjælper desværre :\ Nogle der har en ide til hvilket av-prog der kan fjerne de vira kaspersky AV fandt ?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
18. maj 2004 - 13:23 #7
kør en activescan hos www.antivirus.dk
Avatar billede sizx.dk Nybegynder
28. juli 2005 - 23:44 #8
Der har ikke været nogen aktivitet i lang tid herinde kan jeg se, så vil lukke tråden. Har ikke fundet løsningen til det problem jeg havde, men købte ny comp og det virkede. Dog har jeg fundet ud af at hvis denne fejl sker i GTA 3, GTA VC eller GTA SA, og ens bundkort har nForce chipset, så skyldes det nForce lyddriveren. Og til at rette det kan man hente en stand-alone driver på nVidia's hjemmeside, der hedder noget i stil med "4.57 AUDIO UDA". Tak for svar-forsøgene