Avatar billede johnc Nybegynder
02. oktober 1999 - 00:35 Der er 19 kommentarer

Ændring af tastatur-tegn

Jeg ville meget gerne vide om man kan lave "," (komma)tegn om til "." (punktum) i nummer tastaturet - det skal jeg bruge meget ofte - og der er lidt lang med lillefingeren ?
Avatar billede one Nybegynder
02. oktober 1999 - 00:50 #1
og nej ikke med windows!  det er noget tastaturet er stillet til!

jeg ved at på logitech's deluxe  tastatur er det et  . (punktum)

det koster ca.  200 kr.  og så er det bare det lækreste tastatur!

Andreas
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. oktober 1999 - 03:31 #2
andreas, det passer jo ikke! du skal bare gå ind i kontrolpanelet og kigge under tastatur, måske er du nødt til at vælge engelsk tastatur...
Avatar billede johnc Nybegynder
02. oktober 1999 - 09:54 #3
Hvis jeg vælger engelsk tastatur - og måske får et punktum ud af det - så kommer jeg vel til at mangle æ,ø,å ?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. oktober 1999 - 13:24 #4
ja men så kan du sætte den tilbage senere... eller bruge søg-erstat til at erstatte alle , til .
Avatar billede one Nybegynder
02. oktober 1999 - 19:17 #5
ja  så manden kan jo ikke gøre andet en at købe et nyt tastatur hvis han vil havde      æåø  og  .  i nummertastaturet!

Andreas
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. oktober 1999 - 21:32 #6
andreas, hvor dum er du?

det er sgu da lige meget om det er et UK eller DK tastatur, så snart det er sat til DK i windows så laver den ,
Avatar billede one Nybegynder
02. oktober 1999 - 21:38 #7
ja din nar esben!

vil du havde at han skal skifte hele tiden?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. oktober 1999 - 21:45 #8
nej men det bliver sgu ikke bedre af at han får et tastatur hvor der står  [ og ] i stedet for ÆØÅ vel?
Avatar billede one Nybegynder
02. oktober 1999 - 22:29 #9
esben>  hvad fanden er det du siger  hvis han køber det samme logitech tastatur som jeg købte i danmark så er han jo sikker på at få  æåø  og  . i nummertastaturet!
Avatar billede johnc Nybegynder
03. oktober 1999 - 16:01 #10
Rolig i to - jeg har ikke lyst til at købe nyt tastatur - men findes der virkelig ikke en måde man kan ændre komma til punktum - flere jeg har spurgt siger at det kan lade sig gøre - de kan selvfølgelig bare ikke huske hvordan man gør !!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. oktober 1999 - 16:09 #11
ude i dos skal man trykke CTRL + ALT + F1 eller F2 for at skifte frem og tilbage

inde i windows skal man altså sætte det til at være engelsk...
Avatar billede one Nybegynder
04. oktober 1999 - 05:29 #12
ja og det er jo noget lort  hvis man chatter på  chat.forum.dk  og  prøver at lave regnskab samtidigt  ikke esben>

Andreas
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. oktober 1999 - 15:26 #13
jo men hvad fanden skal man ellers gøre?
Avatar billede johnc Nybegynder
04. oktober 1999 - 16:04 #14
Jeg har ikke lige accepteret jeres svar - selvom i muligvis har ret - jeg havde bare håbet på at der var en simpel måde at gøre det på - men det er der så nok ikke...hvis der ikke kommer bedre forslag, må jeg vel acceptere et af jeres - men vil lige have lov til at teste det først !
Avatar billede one Nybegynder
04. oktober 1999 - 21:05 #15
esben>  måske skal vi lave et prog som ligger sig i windows  hvor man kan ændre på tastaturet selv!!!

Andreas
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. oktober 1999 - 21:12 #16
det laver du bare...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. oktober 1999 - 23:49 #17
johnc>> kan du ikke acceptere svarene på det her spm eller noget...?
Avatar billede johnc Nybegynder
22. oktober 1999 - 01:08 #18
Beklager cyberesben - En veninde som er revisor har hjulpet mig istedet - "kontrolpanel" - "International" "tal"
"decimaltegn"  -  her kan det ændres -
(det virker dog ikke i alle programmer-men var et klart bedre tip)
Avatar billede johnc Nybegynder
22. oktober 1999 - 01:15 #19
Iøvrigt er mine sidste 2 spørgsmål (som
jeg nu ved kan lade sig gøre) ikke løst via Eksperten - mangler vi lidt flere "Eksperter" på denne side ??