Avatar billede quakesanta Nybegynder
16. maj 2004 - 17:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Netværk probs

Jeg har fået min ME maskine på et større netværk, hvor rigtigt mange kører XP, hvilket medfører at jeg ikke kan komme ind på deres computere, når de deler noget til mig, hvordan kan jeg løse det problem???
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. maj 2004 - 17:14 #1
Smide ME a hel... til. Det er et utroligt ringe operativsystem, ustablit og uden ordentlig support for NTFS (hvilket sikkert er problemet her)

Hvis du vil have fuld adgang fra din me maskine, skal alle de andre konvertere deres ntfs partitioner til fat, og det er sikkerhedsmæssigt en meget dårlig ide
Avatar billede quakesanta Nybegynder
16. maj 2004 - 17:17 #2
Min kærestes maskine, så det er ikke muligt. Har ikke så meget erfaring med ME, kører NT og Mandrake på mine andre maskiner...
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. maj 2004 - 19:11 #3
Det har intet at gøre med ntfs som sådan når det er via netværk :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. maj 2004 - 19:43 #4
Jeg er helt enig med john_stigers.
Det har intet med ntfs at gøre, men derimod at windows 9x familien og dermed også millenium ikke er bygget til netværk. De kan ikke give andre brugernavne og passwords ud end det de er blevet logget ind med. Så hvis du skal logge ind på de andre computere, skal de andre computere enten aktivere gæstekontoen, eller oprette dig som bruger lokalt med det samme brugernavn og password som er brugt til at logge ind på Millenium maskinen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. maj 2004 - 20:10 #5
Præcist! :)
Avatar billede serverservice Praktikant
17. maj 2004 - 12:05 #6
Jeps. jeg har skrevet noget om det her: http://exp.dk/artikler/198 hvis det er workgroup?
Avatar billede quakesanta Nybegynder
26. august 2004 - 16:31 #7
Ikke noget jeg ikke havde prøvet eller vidste :(
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. august 2004 - 22:49 #8
Og det var du 3 måneder om at skrive ?
Avatar billede serverservice Praktikant
26. august 2004 - 22:53 #9
eller han har lært det på de 3 mdr *g
Avatar billede crashdummy Nybegynder
27. august 2004 - 20:13 #10
han bruger nok et finger systemet + nogen har flyttet rundt på hans knapper på tastaturet....