Avatar billede mazing Nybegynder
16. maj 2004 - 16:38 Der er 2 kommentarer

Energi forbrug på en 200mhz?

Hej eksperter :)

Jeg har tænkt mig at sætte en 200mhz maskine op som router, men efter en ualmindelig stor el-regning er jeg blevet opmærksom på mine computers energiforbrug. Jeg vil så høre hvor meget sådan en 200mhz spand bruger af energi i idle tilstand?

Jeg fik at vide for et par dage siden at en halvmoderne computer bruger ca. 60watt i idle tilstand.

Jeg har også kigget på alm. routere og så vidst jeg kan se bruger de omkring 15watt. Lidt ekstra watt betyder ikke så meget, da jeg også godt kunne tænke mig at køre nogle services på maskinen, men det er en anden snak :)

På forhånd tak,
-Mazing
Avatar billede kontrol Nybegynder
16. maj 2004 - 17:32 #1
Jeg har en gammel 400Mhz stående som mail og ftp server.

Den bruger 41W målt over 24timer.

indeholder:
AMD socket 7 400Mhz
3Gb HD
96mb ram

Intet cd-rom, diskette, grafikkort, lydkort.
Avatar billede mindless Nybegynder
17. maj 2004 - 00:23 #2
Lån evt. en watt måler hos dit el-selskab så får du det præcise tal.