Avatar billede beckann Nybegynder
16. maj 2004 - 16:16 Der er 10 kommentarer

Er CPUen flaskehalsen?

jeg har lige fået et Pinnacle PCTV Stereo tvkort, men når jeg optager, sker det at lyden enten er foran eller bagud for billedet. Selvom at Pinnacle skriver at AMD XP 1800+ er nok, synes jeg ikke at det ser sådan ud, eller er det f.eks. grafikkortet der driller.
Er Mpeg-1 kun et lydformat? Jeg får intet ud af en optagelse i Mpeg-1, men gør i Mpeg-2.

Bundkort: ECS K7S5A
CPU: AMD XP 1800+
Grafik: gForce2 MMX400
Lydkort: on board
Avatar billede tubber Juniormester
16. maj 2004 - 16:37 #1
Mpeg1 er det videoformat der bruges til VCD
Mpeg2 er det videoformat der bruges til S-VCD og DVD

Tror ikke det er der problemet ligger altså med din CPU har selv haft et Pinnacle TV kort, og der var ikke problemer med syncen.....

Jeg tror problemet er kortet ikke kan gøre det optimalt (altså i mpg1 og 2) har du muligheden for at optage i rå avi og så kan du lave det til mpg senere (pinnacle har lavet et gratis tool til dette)......

Der er også den fordel ved at få det i ren AVI er det nemmere senere at lave DivX, Xvid, Mpg1 og Mpg2, da det tit bliver en møjsomlig process når man gør det.
Mange konverterings programmer har problemer med at lave f.eks. divx til mpg uden det kommer ud af sync.

Det er også nemmere at redigere i videoen hvis det er AVI....

Det er i hvert fald min efaring som jeg giver her.....
Avatar billede keldsen Nybegynder
16. maj 2004 - 17:37 #2
Jeg har faktisk samme problem med syncroniseringen, men kun når det er nogle ting jeg optager. Jeg troede faktisk det var mine diske der ikke lige kunne følge med, men vil da lige prøve at optage i rå avi og se om det virker.
Avatar billede beckann Nybegynder
17. maj 2004 - 10:51 #3
Jeg må hjem og prøve i dag.
Avatar billede beckann Nybegynder
20. maj 2004 - 11:09 #4
Jeg synes jeg har ledt overalt på pinnacle´s side. Jeg kan ikke finde noget plug-in.
Tubber har du et link????
Avatar billede tubber Juniormester
20. maj 2004 - 12:05 #6
AVI decoder er kun til hvis man ikke har kort/Software installeret
Avatar billede tubber Juniormester
20. maj 2004 - 12:05 #7
den der TRex er fjernet fra deres side igen....
Avatar billede tubber Juniormester
20. maj 2004 - 12:09 #8
Men så vidt jeg husker så kan du encode mpg streamen med hvilket som encoder program bare du har avicodec installeret (det er sammen med softwaren).....

/Tubber
Avatar billede tubber Juniormester
20. maj 2004 - 12:14 #9
Hov TRex er ikke mpg tingen, TRex er en encoder der kan encode forskellige formater.

Her er mpg plug-in:
http://www.zentasoft.dk/pclepim1.rar
Avatar billede beckann Nybegynder
23. juni 2004 - 12:58 #10
Tak for forslagene. Det hjalp imidlertid ikke. Jeg har siden opgraderet af anden årsag, og jeg har ikke nogle hakkeriproblemer mere. Men jeg kan ikke svare om det var CPU, Mobo eller SD-Ramene der var problemet.