Avatar billede sykonia Nybegynder
16. maj 2004 - 14:41 Der er 10 kommentarer

Går ikke videre indtil blå skærm i opstart!

Hej eksperter!
Jeg har lige installeret en 2000 Advance server på en 800 mhz..
Nu har jeg prøvet med 3 forskellige harddiske og også med 2003 server.. Men den går ikke videre end til når den har loadet 2000 / 2003.. Og så kommer ind i blå ( 2000 ) og grå ( 2003 ) ..

Det går fint med at installere og det hele.. Ingen problemer i det, men den kommer ikke til der hvor der står preparing network connections.. Den står bare! Nu har den stået i nat og den er ikke gået videre..

Nogen ide'er?

På Forhånd Tak!

Søren
Avatar billede riversen Nybegynder
16. maj 2004 - 14:55 #1
pil så meget hardware ud, som du kan undvære... og sæt 1 stk i af gangen
Avatar billede serverservice Praktikant
16. maj 2004 - 18:06 #2
http://www.microsoft.com/windows2000/server/howtobuy/upgrading/compat/default.asp
Ved ikke om du har mulighed- ellers er det en god ide at checke hardware combatibility fra linket. meld tilbage med hvad der ikke er understøttet.

"preparing network connections" er jo lige ved login. prøv at pille dit netstik ud eller login i safe mode.
Avatar billede sykonia Nybegynder
16. maj 2004 - 18:58 #3
Jeg har prøvet at starte op i Safe Mode og det kan den..
Avatar billede sykonia Nybegynder
16. maj 2004 - 19:01 #4
Jeg tror det er CPU'en der bliver for varm.. Men det er bare ikke mere end en uge siden den kørte fint, indtil min gamle harddisk sagde tak for denne gang! :S
Avatar billede serverservice Praktikant
16. maj 2004 - 19:40 #5
Har du prøvet med en repair?
Avatar billede sykonia Nybegynder
16. maj 2004 - 21:46 #6
Repair? Hvad mener du?
Avatar billede serverservice Praktikant
17. maj 2004 - 08:53 #7
Repair kan løse system - softwarefejl. Når du er i windows må du lige melde tilbage om du får nogle fejlbeskeder og se i eventvieweren for fejl.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows 2000 CD, husk at din bios
skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og vælge R = Emergency repair.
3: Manual eller fast repair. Vælg F for fast repair.
4. Rep. med ERD-disk eller Har du ikke ERD disk = vælg L.
5. Vælg det drev du skal repair - enter
Avatar billede sykonia Nybegynder
17. maj 2004 - 12:08 #8
Jeg har fået det til at virke.. Jeg skiftet netkort og så virkede det! :P

Giver alle point..
Avatar billede serverservice Praktikant
17. maj 2004 - 12:15 #9
godt
Avatar billede serverservice Praktikant
03. juli 2004 - 12:13 #10
skulle vi lukke?