Avatar billede roxydk Nybegynder
16. maj 2004 - 14:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nyt bundkort + gl. ram, passer det sammen?

Jeg har tænkt mig at købe et nyt bundkort: ASUS P4P800-E Deluxe
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=P4P800-E%20Deluxe&langs=01
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=86297
og har tænkt mig at bruge de gamle ram jeg allerede har.

Nu er jeg dog blevet i tvivl om bundkort og ram passer sammen? Grunden til at jeg er blevet i tvivl er at der under specifikationer på Asus' hjemme side står følgende:
-Dual Channel Memory Architecture
-4 x 184-pin DIMM Sockets support max. 4GB DDR400/333/266 non-ECC DDR SDRAM memory
-ASUS Hyper-Path Technology

Mine ram blokke er begge 512MB DDR-SDRAM, 184-pin DIMM. Det ene er et desuden en PC2100 (133 mhz) blok.
Den anden en PC2700 (166mhz) blok.

Har tænkt mig at bygge en helt ny monster puter på baggrund af det nye bundkort og et nyt Antec Performance One P160 miditower kabinet.

Har en Intel Pentium 2,53 Ghz processor som jeg dog senere vil skifter ud med en nyere.

Passer det nye bundkort og mine gamle ram sammen?

Håber der er en der kan give et godt svar :-)
Avatar billede roxydk Nybegynder
16. maj 2004 - 14:16 #1
Processor er selvfølgelig en Intel Pentium 4 CPU 2,53 ghz
Avatar billede espersen Novice
16. maj 2004 - 15:10 #2
ja, de bør passe sammen - du skal dog være opmærksom på at dine langsomme pc2100 ram trækker hastigheden på alle ram ned på pc2100-fart.
Avatar billede espersen Novice
16. maj 2004 - 16:04 #3
(kommentere det da du vil kave en "moster" maskine ; overvej pc3200 ram (eller hurtigere)
Avatar billede roxydk Nybegynder
16. maj 2004 - 16:44 #4
Takker for svaret Espersen, point er givet.

Ja, du har helt ret mht. mine gamle ram, de skal også opgraderes så snart lommepengene er til det - har også lige investeret i et GeForce 5900FX og en ny PSU - så nye ram må lige vente en måneds tid eller 2.
Avatar billede espersen Novice
16. maj 2004 - 17:10 #5
thx ;o)