Avatar billede balou Nybegynder
16. maj 2004 - 13:56 Der er 13 kommentarer

Codec installeret!

Så er jeg her igen.. Har installeret/geninstalleret følgene:DivX,Xvid,AC3 samt ffdshow,nu kan jeg da både se & høre hvad der sker,men der er stadig en masse forstyrrelser i billedet i form af firkanter,bruger stadig WMP til at afspille i,da Quicktime overhovedet ikke vil have noget med filerne at gøre... Har også scannet mine AVI filer for fejl i DivFix,men ingen fejl blev fundet,tror stadig jeg mangler noget siden der er store billede forstyrelser...,har også opdateret min WMP. Hjææælp..
Avatar billede zenze Nybegynder
16. maj 2004 - 14:37 #1
Hent Panasonic codec her:
http://users.tpg.com.au/mtam/install_panvfwdv.htm
... eller Canopus codec her:
http://www.canopus.com/US/Products/DV_Codec/pm_dvcodec.asp
Det vil nok hjælpe.
Avatar billede zenze Nybegynder
16. maj 2004 - 14:39 #2
Måske vil du have brug for DV converteren fra Canopus:
http://www.canopus.us/US/products/DV_file_converter/pm_dv_file_converter.asp
Avatar billede balou Nybegynder
16. maj 2004 - 14:47 #3
ja jeg må jo prøve...
Avatar billede espersen Novice
16. maj 2004 - 14:56 #4
hhmm... du har ikke haft nogle codecpakker installeret ? (de KAN komme til at forstyrre billedet)

har du prøvet med Gspot og set om der evt. er noget der mangler ?
Med Gspot kan du evt. identificere hvilken Codec der bruges - og da den måske er korrupt kan du slette den og installere en ny (fra dem som jeg postede)
Avatar billede balou Nybegynder
16. maj 2004 - 15:14 #5
Fatter ikke en skid af det her... har lige kørt Gspot,den kan ikke finde min AC3,trods jeg lige har installeret den,forøvrigt hjalp det ikke med Canopus codec..
Avatar billede espersen Novice
16. maj 2004 - 15:41 #6
Gspot installere intet; den kan bare vise hvilke codecs der bruges til en specifik AVI + hvilke Codecs der evt. mangler.

Melder Gspot at codecs er tilgængelige / eller om der mangler nogen ??
I givet fald så se hvilke der er tale om
Avatar billede balou Nybegynder
16. maj 2004 - 16:27 #7
Gspot kan ikke finde min AC3,trods jeg lige har installeret den-altså AC3-.
Avatar billede jernfrank Nybegynder
17. maj 2004 - 12:30 #8
Hent "Gordian Knot Codec Pack" fra
http://gordianknot.sourceforge.net/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=viewdownload&cid=1
og installer dine manglende codecs.
Avatar billede espersen Novice
17. maj 2004 - 13:13 #9
det lyder lidt underligt at den ikke finder AC3 - men nu efter en genstart ; så prøv lige igen.

(og hold dig endelig fra codecpakker)
Avatar billede balou Nybegynder
17. maj 2004 - 13:37 #10
Har fået skidtet til at virke... kanon,og tak for hjælpen
Avatar billede espersen Novice
17. maj 2004 - 14:11 #11
hvad fik det til at virke ?
Avatar billede balou Nybegynder
18. maj 2004 - 14:12 #12
efter 117 gange afinstallerede jeg div.codec,kørte diskdefragtmentering,cleansweap og hele lortet.. Geninstallerede så div.codecs i rækkefølgen:1- DivX/genstart, 2- Ac3/genstart, 3- Ffdshow/genstart, 4- Xvid/genstart... Og ja så virkede det sku!!!!;højst besynderligt.
Avatar billede espersen Novice
27. december 2004 - 23:33 #13
sikkert fordi du ikke har installeret en codecpakke denne gang ! ;o)