Avatar billede juulle Nybegynder
16. maj 2004 - 10:58 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hvor bliver e-mails gemt på computeren?

Når man modtager emails via programmet Outlook Express bliver vi lageret et eller andet sted, men hvor?

Jeg har nemlig en computer, som ikke kan startes op, men hvor jeg kan få adgang til disken, via en anden computer.. Så jeg har hele indholdet. Nu mangler jeg bare at finde ud af hvor de mails ligger.

Kan I hjælpe?
Avatar billede summer Mester
16. maj 2004 - 11:01 #1
Søg *dbx* eller fortæl hvilket windows du har.
Avatar billede juulle Nybegynder
16. maj 2004 - 11:02 #2
Jeg har med winxp at gøre!
Avatar billede riversen Nybegynder
16. maj 2004 - 11:02 #3
Avatar billede masteryeti Nybegynder
16. maj 2004 - 11:02 #4
Oftest under :
C:\Documents and Settings\SERNAME\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{7A7465FF-EC6B-4F27-B14B-909654D66395}\Microsoft\Outlook Express
Avatar billede groenaert Novice
16. maj 2004 - 11:02 #5
På en Windows XP/2000:
C:\Documents and Settings\BRUGER NAVN\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{LANGT TAL/BOGSTAVER}\Microsoft\Outlook Express
Avatar billede summer Mester
16. maj 2004 - 11:04 #6
200 er vist lige i overkanten for så enkelt et spm.
Avatar billede juulle Nybegynder
16. maj 2004 - 11:06 #7
mange tak, men er bare løbet ind i et problem, de vedhæftede filer er ikke med?
Avatar billede juulle Nybegynder
16. maj 2004 - 11:06 #8
Det haster - derfor
Avatar billede groenaert Novice
16. maj 2004 - 11:10 #9
Det bør de være. Hvordan prøver du at genskabe dem?
Avatar billede juulle Nybegynder
16. maj 2004 - 11:13 #10
Jeg kopierede filerne over i den samme mappe på den nye computer. Kan nemt læse de gamle mails, så det virker, men alle de mails som havde vedhæftet filer kan ikke åbnes... Det er nogle doc. dokumenter...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. maj 2004 - 11:21 #11
prøv at gå i funktioner/indstillinger/sikkerhed.. og se om der er afkrydset i.. tillad ikke ..bla bla
Avatar billede groenaert Novice
16. maj 2004 - 11:24 #12
Hmmm, ellers prøv i stedet for at gemme filerne i deres egen mappe. Start Outlook Express op på den nye og vælg Filer > Importer > Meddelser....
I dialog boksen der fremkommer vælges Microsoft Outlook Express 6 og klik næste.
Så vælges Importer post fra OE6-laringsmappe og nederst sættes der hak i Importer kun post bla bla......, klik næste og klik Gennemse og vælg den mappe du gemte de gamle filer i og importer det hele. Så skal de vedhæftede filer komme ind.
Avatar billede juulle Nybegynder
16. maj 2004 - 11:25 #13
heller ikke... Det kører fint... Har nemlig lige prøvet at sende en mail med en vedhæftet fil, og den kan jeg godt åbne...

Lige for at få det på det rene, så kan jeg godt se at der er vedhæftet en fil på mailen, men når jeg så prøver at åbne den, skriver computeren at filen ikke findes.
Avatar billede juulle Nybegynder
16. maj 2004 - 11:32 #14
Det virkede... takker
Avatar billede groenaert Novice
16. maj 2004 - 11:35 #15
Takker for point.