Avatar billede zeetax Nybegynder
16. maj 2004 - 03:04 Der er 7 kommentarer

Usbporte bruger for meget strøm?

Jeg købte for et godt stykke tid siden ny computer og nu har jeg endelig fået taget mig sammen til at få sat de usb-porte som der er i fronten til.

Da jeg desværre har gjort min manual væk, kan jeg desværre ikke ty til den og spørger derfor jer.

Jeg har et MSI 845PE Max bundkort og usb-portene hørte med til mit xaser2 kabinet.

På bundkortet er står der JUSB1 og JUSB2 og de ser begge sådanne ud: [.::::]

Stikkene på usb-kortet er enkelte og der står på dem: shield(1), vcc(1 og 2), data-(1 og 2), data+(1 og 2), gnd(1 og 2).

Jeg har prøvet at sætte dem til, så shield sidder i på, der hvor der kun er en stick, og så de resterende(til en port) efter.
vcc1, så data-1, så data+1 og til sidst gnd1.

Når jeg så tænder computeren og sætter min mp3-afspiller(Creative Muvo NX) i porten, skriver windows at porten bruger har overskredet sin del af strømmen.

Hvis nogen kunne fortælle mig hvordan de skal sidde, og hvorfor den melder den fejl, så ville jeg være glad :)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
16. maj 2004 - 03:59 #1
der er grænser for hvor meget strøm en usb-port kan levere. har du andre ting tilsluttet som evt. trækker strøm samtidig - fejlen kommer jo først når du sætter mp3.afspilleren i ik?
Avatar billede woolbox Nybegynder
16. maj 2004 - 04:28 #2
Har ikke umiddelbart noget bud på dit problem, men du kan hente en frisk kopi af manualen i elektronisk form her:

http://us-download.msi.com.tw/support/mnu_exe/mbd_mnu/E6580v2.1.exe
Avatar billede smikkel Nybegynder
16. maj 2004 - 10:35 #3
Avatar billede zeetax Nybegynder
16. maj 2004 - 19:44 #4
Har fået det til at virke, men kan ikke gi point ud.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
17. maj 2004 - 00:08 #5
du skal jo kun give point til svar der har hjulpet - skriv hvem det er der skal lægge et svar, og accepter det når det kommer.
og hvordan fik du det til at virke?
Avatar billede zeetax Nybegynder
18. maj 2004 - 15:43 #6
havde åbenbart sat stikken forkert i, men da jeg tjekkede manualen, fandt jeg ud af det, men hvad med at svare som svar, istedet for som kommentar, så jeg kan dele de point ud...
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
03. juni 2004 - 00:21 #7
jeg smider da gerne et svar hvis det er mig du tænker på .. hvem er det du gerne vil give pts?