Avatar billede kruu Nybegynder
14. februar 2001 - 10:31 Der er 4 kommentarer

72 pins ram

Jeg har en gammel compaq pressario cds 520, som jeg gerne vil opgradere fuldt ud med ram. Ifølge manualen er der mulighed for at sætte 2*32 mb, 72 pins ram i. Dette er gjort men de virker ikke. Den eneste forskel der er at se er at de gamle ram har gule pins og de nye blanke pins.
Når jeg starter op med begge de nye rammmoduler i, sker der intet overhovedet, kun sort skærm. Når jeg starter op med det ene modul, eller det ene gamle i kombination med et af de nye, tæller den først ram rigtigt, derefter  viser den opstartsmenuen hvor man kan vælge fejlsikret tilstand.
Hvis jeg vælger fejlsikret tilstand skifter den til logoet for windows 95.
konfiguration:
486 dx2, 66MHz
20 Mb Ram

Avatar billede mfog Nybegynder
14. februar 2001 - 10:41 #1
På ældre maskiner kan det være nødvendigt at sætte et par dip-switches på motherboard\'et for at angive ram-bestykningen...
Avatar billede slasher Nybegynder
14. februar 2001 - 21:29 #2
Kan du vælge nr. 1? Den der hedder normal

Slasher
Avatar billede slasher Nybegynder
14. februar 2001 - 21:31 #3
Jeg mener i opstartsmenuen, hvor du også får muligheden for at vælge fejlsikret tilstand

Slasher
Avatar billede grinderslev Praktikant
04. januar 2002 - 02:54 #4
Kører de med samme hastighed??? Ældre maskiner kan være lidt følsomme på det punkt...