Avatar billede nil.dk Nybegynder
14. februar 2001 - 10:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Velgørenhedsbannere

Jeg ved ikke om dette er den rette kategori...

Jeg er ved at lancere et større site, der (selvfølgelig) indeholder bannerannoncer. I den forbindelse har gjort nogle tanker omkring velgørenhed. I starten har man jo af gode grunde ikke så mange annoncører, og man ser tit at sites så bruger bannerpladsen til at reklamere for sig selv, eller på bannere med teksten \"Dit banner her\" eller lign. En masse af den slags bannere signalerer \"der er ingen der vil annoncere på denne side\" og skræmmer potentielle annoncører væk.

Hvorfor ikke gøre en god gerning samtidig med at man \"fylder hullerne\"? Dette giver også ens site et seriøst/moralsk image. Det jeg taler om er at gratis vise bannere fra velgørenhedsorganisationer som f.eks. Røde Kors, UNICEF, Amnesty.. alt efter ens egen overbevisning?

Er der nogen der kender til organisationer, der har bannere til rådighed?

Hvad synes I om idéen?
Avatar billede kommer-nie Nybegynder
14. februar 2001 - 10:42 #1
Jeg synes det er rigtig god idee. Men hvad med at udvide den lidt og gå sammen med andre der har lyst til at få sit bannervist.\'

F.eks. Du viser mit banner jeg viser dit banner?
Avatar billede kommer-nie Nybegynder
14. februar 2001 - 10:44 #2
Hvad med www.tradedoubler.dk og www.danban.dk ikke noget for dig?
Avatar billede nil.dk Nybegynder
14. februar 2001 - 10:49 #3
kommer-nie >>

Jeg søger ikke affiliate-services eller bannerbytte eller den slags. Jeg har selv et bannerssystem tilknyttet.

Jeg snakker kun 100% velgørenhedsorganisationer og jeg ønsker ikke noget igen.
Avatar billede davs Nybegynder
14. februar 2001 - 10:50 #4
Vil da umidelbart tro at de siger ja tak, til den ordning, hvis ellers din site er seriøs nok. Altså positivt ment på den måde at, det er hvis din side udstråler nok seriøsitet, vil der sikkert ikke være nogen problemer med det.

Alle de ordanisationer du her har nævnt er så store at de har deres egen markedsførings afd. - Tag fat i dem, ring/skriv til dem. Er sikker på du vil få et positivt svar tilbage.

Lyder som en god idé. Men det er da ikke noget problem at få betalende bannere, der findes da masser af banner firmaer man kan bruge:

www.doubleclick.net
www.tradedoubler.dk

Bruger selv www.tradedoubler.dk - og det har givet mig ca. 10 kr. om dagen (i gennemsnit). - Så det kan da betale for hosting og lidt til...
Avatar billede nil.dk Nybegynder
14. februar 2001 - 10:55 #5
davs >>

Ja, det kan godt være at man bare skal tage fat i deres marketingsafdelinger.

Jeg har haft kigget på Tradedoubler og Doucleclick og andre...

Jeg satser på selv at få solgt bannere og tjene mere end 10 kr. om dagen, men måske bliver jeg nødt til at bruge affiliates alligevel. Mit bannersystem er åbent for brug af både egne bannere, affiliate-bannere og banner-byt-bannere på samme tid.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
14. februar 2001 - 10:56 #6
davs >> hvor mange besøgende har du i gennemsnit om dagen for at generere de 10 kr.?

Giver du evt. et link til din side?
Avatar billede davs Nybegynder
14. februar 2001 - 10:59 #7
har ca. 20.000 hits pr måned. www.anmeldelser.net
Avatar billede davs Nybegynder
14. februar 2001 - 11:00 #8
ps. jeg har lavet et script så den skifter bannerne (øverst) når man opdaterer siden
Avatar billede nil.dk Nybegynder
14. februar 2001 - 11:01 #9
Synes du ikke at 10 kr. om dagen er i underkanten for så mange hits og med 5 bannere alene på forsiden?
Avatar billede davs Nybegynder
14. februar 2001 - 11:07 #10
Den tæller jo ikke efter hvor mange der har set banneret, men hvor mange unikke klik der har været på det enkelte banner.

Det er iøvrigt kun på forsiden, de andre sider, er der kun bannere i toppen. - og det bliver iøvrigt også lavet om, da jeg er ved at udvikle et database system hvor der kommer 2-3 bannere på pr. side (afhænger af størrelsen af bannerne).

Men jeg er godt tilfreds med de 10 Kr. om dagen, da det kan betale for server afgiften. Og da siden drives på frivillig basis, er det fint at bannerne kan dække den udgift.

Men det er meget få der klikker på bannere, når de kommer ind på en side er det jo ofte for det indhold siden har, ikke for at gå til en anden side.
Avatar billede kommer-nie Nybegynder
14. februar 2001 - 11:09 #11
20.000 hits pr måned tror du så ikke det var en mulighed at kontakte eventuelle sponsorer istedet for at bruge diverse bannersys.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
14. februar 2001 - 11:11 #12
kommer-nie >> exactly my point
Avatar billede davs Nybegynder
14. februar 2001 - 11:14 #13
Har tænkt på det, men venter lige til mit database system er på plads, så vil de sponsorer selv kunne styre hvor på siden deres banner skal vises, og hvor mange eksponeringer hvert banner skal have. (og det kan de så betale efter).

Anmelderne kan skrive deres anmeldelse online, og den vil blive vist med det samme.

Der kan blive oprettet shops, og hver \"shop ejer\" kan så selv opdatere sin egen shop, priser, produkter, billeder m.m. og får ordren med det samme.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
15. februar 2001 - 11:04 #14
Jeg lukker den