Avatar billede cl7 Nybegynder
15. maj 2004 - 18:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Samsung 193P

Jeg er på udkig efter en fladskærm, men har meget svært ved at vælge. Prisniveauet er maks. 6000 kroner. Jeg skal bruge den til alm. kontorarbejde, billedbehandling(på amatørniveau) og videoredigering. Jeg vil naturligvis også gerne kunne se film og spille lidt. Jeg havde tænkt mig at det skulle være en 19 tommer, men har fået at vide at kvaliteten skulle være betydelig bedre på en 17-tommers. I butikkerne har jeg ikke kunne komme til at se spil eller film og det har derfor været svært at se forskellen. Jeg har kigget meget på Samsungs 193P. Passer den til formålet eller er det at skyde over/under ?
Avatar billede lede Nybegynder
16. maj 2004 - 11:00 #1
Det er formentlig verdens bedste 19" skærm, og især til det du skal bruge den til.
Om du skyder over ?, tjah måske for en 193T eller en 192T er også fantastiske skærme, og selv en 192V som er den billigste har et kanon panel.
Hvad får du mere:
Først og fremmest en uforlignelig kvalitet, som er en top-grafiker værdig.
Desuden kan den vendes og drejes i alle retninger, så at finde en indstilling der passer dig er nemt.
Den har også drejefod, og Magic Tune software, så man kan indstille skærmen fra PC og gemme indstillinger som passer til det arbejde man laver.
Jeg kan ikke finde nok rosende ord om denne skærm, og da den holder mange mange mange år, er merprisen minimal i forhold til hvad man får.
At bruge nogle ekstra hundrede krone sedler for at få det bedste der findes, virker overordentligt fornuftigt i dette tilfælde.
Avatar billede cl7 Nybegynder
16. maj 2004 - 13:46 #2
Tak for svaret.
Kan 193P noget, som de andre skærme du nævner ikke kan (udover responstid, kontrast osv.). Jeg tænker på om de andre skærme har fordele, som 193P ikke har - eksempelvis andre udgange el.lign.
Avatar billede lede Nybegynder
16. maj 2004 - 22:24 #3
Tjah, 193P har det hele, bortset fra højttalere, som er i 192T og 193TM, bortset fra det kan 193P mindst lige så mange features som de andre (Pivot, DVI, Analog, Drejefod, højdejusterbar oav.)
Jeg vil dog sige, at det ville skæmme udseendet af 193P hvis den havde højttalere, så hurra for det.
Avatar billede lede Nybegynder
16. maj 2004 - 22:25 #4
ups, glemte at takke for pointene, tak.
Avatar billede cl7 Nybegynder
16. maj 2004 - 23:10 #5
Jeg har lige bestilt en 193P.
Tak  for dine svar - de hjalp mig til at tage beslutningen.
Avatar billede lede Nybegynder
17. maj 2004 - 16:53 #6
Du bliver meget glad for den, det lover jeg