Avatar billede larskrimi Novice
15. maj 2004 - 17:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Antivir og flere brugere i WinXP

Jeg har installeret Antivir 6.0 på min PC. Jeg har oprettet to profiler på maskinen. Jeg har det problem, at antivir ikke kan håndtere at begge profiler kører programmet samtidigt, hvorfor den bruger som logger på senest, ikke har forbindelse til antivir's server.

Er der nogen som har erfaringer med dette? Løsningsforslag udbedes!
Avatar billede psycho-cool Nybegynder
15. juni 2004 - 01:20 #1
Er ikke sikker jeg forstår dig rigtigt, men vil tro at du bare skal rode lidt med administratoren så brugerne kører under hinanden!
Avatar billede larskrimi Novice
15. juni 2004 - 09:29 #2
Den kan ikke håndtere, at jeg skifter frem og tilbage mellem to profiler (dvs. de begge to kører samtidigt, og begge to kører en instans af Antivir).

Hvad betyder det at profilerne kører under hinanden?
Avatar billede psycho-cool Nybegynder
15. juni 2004 - 10:12 #3
Kan godt se dit problem..! men vil ikke helt tro at mit svar vil hjælpe!

På min computer har jeg alle brugerne til at køre under administratoren, vil tro at det antivir vil virke hvis du kører under administrotoren og installerer der inde.! Men er ikke helt sikker? Bare et forslag..!
Avatar billede larskrimi Novice
15. juni 2004 - 15:24 #4
jeg har givet alle mine profiler administratorrettigheder. Gør det så nogen forskel, om jeg installerer under adminisrator eller under de to profiler?

Jeg tror problemet er, at programmet opretter en forbindelse til serveren (for at tjekke efter nye versioner) hver gang en profil logger på. Serveren registrerer formentlig IP adressen, og vil ikke acceptere at den samme IP har to forbindelser åbne på samme tid.

Jeg prøver at installe Antivir under administratoren når jeg kommer hjem. Vender tilbage når jeg har prøvet om det virker.
Avatar billede psycho-cool Nybegynder
15. juni 2004 - 21:04 #5
Hehe..! er faktisk sikker på at du selv har ret..! i det med rettighederne..! Med programmet..! Så det med under administratoren er vidst lige meget! :D
Avatar billede larskrimi Novice
18. marts 2005 - 14:19 #6
jeg lukker lige en gammel tråd. svar snarest hvis du mener du skal have point psycho-cool.
Avatar billede psycho-cool Nybegynder
04. oktober 2011 - 22:54 #7
Im back :) hehe kan slet ikke huske at jeg har skrevet det ovenstående :)