Avatar billede r1d1 Nybegynder
15. maj 2004 - 11:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trådløst eller kabel ?

Jeg skal forbinde 2 computere. 15 meter trådløs, eller 25  meter kabel.(Trådløs skal igennem 2 gipsvægge i huset)
1.Hvad er bedst.
2.Bliver der noget mærkbart signaltab på de 2 løsninger.
Avatar billede ferdinand.k Mester
15. maj 2004 - 11:27 #1
gipsvægene er ikke noget problem, men jeg vil nok trække kablet. Så slipper du for at tænke mere på sikkerhed, og tab af hastighed mellem de to maskiner... jeg går ud fra det er to stationærer maskiner, ik'?!
Avatar billede leif Seniormester
15. maj 2004 - 11:27 #2
Min mening er at kablet er altid bedst, da du har større intern hastighed samt bedre stabilitet. Med trådløs skal man huske det sikkerhedsmæssige at kun godkendte maskiner kan bruge det !
Avatar billede oz2kas Nybegynder
15. maj 2004 - 11:27 #3
alt efter hvad du selv har lyst til.
langt det billigste og hurtigste ville være at smide et krydset kabel mellem maskinerne, men hvis du gerne vil slippe for kablet, så kan du smide 2 trådløse netkort i. (denne løsning er så lidt dyrere)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
15. maj 2004 - 11:28 #4
Det var da et rimeligt tydeligt svar ;-)
Avatar billede tpd Nybegynder
15. maj 2004 - 11:39 #5
Jeg ville helt klart vælge kabel, for jeg har oplevelser med trådløs at det dropper ud nogen gang..
Håber du kan bruge det
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. maj 2004 - 13:00 #6
Kabel, altid kabel.

Trådløst er dyrt, usikkert, langsomt og forældet i forhold til kabel

Dyrt. For det du betaler for trådløst, kan du næsten lave en gigabit løsning med kabel.

Hvis du overhoved kan, så brug kabler, det kan ofte lade sig gøre at lave det pænt og ordentligt med lidt fantasi

Usikkert: Trådløst stråler ud, og dermed er der umiddelbart adgang til dine signaler. Skal du sikre dit trådløse, kræver det viden, ressourcer og overvågenhed.

Langsomt. For det første virker accesspoints som en hub, dvs. båndbreden deles. Med 11 Mbit, der i praksis vil sige 2 til 3 Mbit, samt 10 maskiner på nettet samtidig, har hver maskine 0,3 Mbit. En kabel løsning med en switch giver i bedste fald en Giga bit pr maskine

Forældet: Udviklingen på trådløst går hurtigt, og derer ikke vedtaget en fast standard endnu. Det betyder at det du køber nu faktisk allerede er forældet og du kommer let til atside med en teknologi der fås meget bedre for de samme penge
Avatar billede r1d1 Nybegynder
15. maj 2004 - 17:07 #7
Tak for alle svarene. Det var dejligt at høre alle jeres svar.
I burde alle have point, men jeg har valgt Bufferzone for det mest uddybbende svar.
Jeg må så på loftet en regnvejrsdag, for at trække kabler..... Hilsen r1b1