Avatar billede error_martin Nybegynder
15. maj 2004 - 01:48 Der er 11 kommentarer

ram-fejl eller..

Helløjsa derude..
Jeg har lige samlet en masse computer dele sammen og har fået samlet det.. men der vil ikke komme noget skærmbillede frem.. skærmen står bare som om den er slukket..
Jeg har forsøgt med ny skærm, grafikkort og cpuen.. men kan fejlen være i rammene?.. hvis ja skal jeg så ud og have helt nye ramblokke?

På forhånd tak..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. maj 2004 - 02:06 #1
Det kan f.eks. være, at:
- rammene ikke sidder ordentligt
- rammene er af forkert type (SD, DDR, osv..)
- noget andet sidder løst.. f.eks. køleren (så er cpu'en brændt af.. tager kun et par sekunder)

Mine forslage:
- undersøg om rammene er af korrekt/understøttet type
- undersøg om rammene sidder ordentligt.
- se om der er noget der blokerer kølere
- lån nogle andre ram, og test med dem
Avatar billede serverservice Praktikant
15. maj 2004 - 09:55 #2
Prøv at resette bios se evt. her http://www.dannyboyd.frac.dk/bios.htm
Det kan dog være cpu, der ikke understøttes, og du skal prøve med en biosupdate.
Siger den nogle beepkoder ved opstart?
Avatar billede error_martin Nybegynder
15. maj 2004 - 13:09 #3
Jeg har haft cpu køleren ude.. og faktisk også cpuen.. jeg har haft rammene ude og skiftet lidt rundt på dem og rammene skulle gerne funke for jeg har tjekket alt 100% inden jeg købte det.. men jeg er næsten sikker på at det er rammene den er galt med får cpuen er ikke brændt af..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. maj 2004 - 13:14 #4
"Jeg har haft cpu køleren ude.. og faktisk også cpuen"> Det lyder som om du har kørt uden køler.. og det håber jeg ikke.. for der skal ikke mere end et par sekunder, før cpu'en brænder af..

Prøv at låne nogle andre ram, og sæt dem på i stedet.
Avatar billede serverservice Praktikant
15. maj 2004 - 13:15 #5
http://www.memtest86.com/
Check dine ram med memtest, test en sokkel ad gangen - så får du svar, men du kan måske heller ikke starte op på diskette?
Avatar billede serverservice Praktikant
15. maj 2004 - 13:57 #6
eller test dine ram i en anden pc
Avatar billede error_martin Nybegynder
15. maj 2004 - 14:03 #7
nejnej.. selvfølgelig har jeg da haft køleren på..
men jeg må jo prøve med andre ram.. får jeg kan slet ikke få et billede frem på skærmen med den computer så der er vel ikke andre muligheder..
Avatar billede error_martin Nybegynder
15. maj 2004 - 14:31 #8
..og mit bundkort er amd athlon46..og athlon64 kræver ikke specielt ram..
Avatar billede serverservice Praktikant
15. maj 2004 - 14:37 #9
Fejlen kunne vel også være grafikkort eller cpu, men ved du om de virker?
Avatar billede error_martin Nybegynder
15. maj 2004 - 15:04 #10
har prøvet at skifte grafikkort.. det hjalp ikke.. jeg har også haft cpuen af og tjekket den lidt.. og den var ikke brændt af eller noget.. så nej det tror jeg ikke
Avatar billede serverservice Praktikant
15. maj 2004 - 15:09 #11
Du skulle teste dit hardware systematisk på en anden pc - så ved du hvilke der virker. kan du ikke bruge den du skriver fra.
Du kan ikke nødvendigvis se om cpu er stået af...men test lige hvad der virker og brug udelukkelsmetoden. så meld tilbage