Avatar billede hhhh Nybegynder
14. februar 2001 - 08:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside design!

Hvorfor et 3D program kan man lave fedt design til hjemmesider, det må gerne koste pneg!!
Avatar billede jeanz Nybegynder
14. februar 2001 - 08:51 #1
Du skal helt klart bruge disse programmer:
Photo shop 5,5
Eller Unlead express
Du kan også bruge paint shop 6!!
Avatar billede agm Nybegynder
14. februar 2001 - 09:05 #2
Photoshop 6.0 er et must - 3D max er også en udmærket ting hvis man skal lave 3D.
- Både 3D grafik el. hvis man skal lave noget 3D til Flash.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. februar 2001 - 09:07 #3
Jeg har svært ved at se, hvorfor du vil bruge 3D til hjemmesidedesign. Hjemmesider er (for det meste) 2D. Det er sjældent man ser virkelig flotte og funktionelle hjemmesider bygget op over 3D grafik.

Men vil du arbejde med 3D bør du checke:

http://developer.intel.com/ial/3dsoftware/index.htm
http://www.web3d.org/x3d.html

Vil du \"bare\" lave stillestående 3D grafik, skal du have fat i en modeller. Jeg selv er blevet ret glad for Lightwave. Men der er mange alternativer. Der medfølger faktisk en ganske udmærket modeller i Corell Draw 8, 9 og 10.

Skal du ud i det helt avancerede, kan man jo kun anbefale 3D Studio MAX og lignende. Men det er dyrt.

Til funktionel webgrafik vil jeg fremhæve Paint Shop Pro, der for nylig udkom i version 7. Den kan ikke helt så meget som Adobes Photo Shop, men den koster kun en brøkdel af prisen.

NanoQ
Avatar billede dudesicko Novice
14. februar 2001 - 10:07 #4
Du burde nok kigge på 3D studio max 3.x eller 4.x men der er ikke så mange plugins til max 4.x endnu.
Prøv at kigge på dette link.
http://www.vecta3d.com/
Det er et plugin til max v3.x, du renderer simpelthen direkte til flash format. Man går derefter over i flash og optimerer det renderede, smider kode på, så har man noget der sparker røv. :)

Men personligt laver jeg mest design i Photoshop 6, du kan lave nogle fede ting med PS6. Men skal jeg lave noget der har animation i fx en klode der drejer bruger jeg selvfølgelig Max til det.

Der er også et andet program jeg kan anbefale dig hvis du vil lege med 3d til hjemmeside.
Virtools Dev, du kan se nogle af de demoer de har lavet på:
http://www.virtools.com
Du skal dog DL et plugin for at se de demoer, men det er det hele vær, alt hvad du ser på de sider er lavet uden at programmere, man setter nogle behaviors på tingene. (det lyder enkelt ikke, det er det ikke). Men resultater er sku ok.
VirTool har et medfølgende plugin til 3d studio max 3.x så man kan rendere lave objekterne deri, Virtool har ikke selv et modellerings værktøj.

Men kig på det.

Hvis det ikke er det du ville vide noget om, så skriv et par linier mere og specificere hvad du mangler.

</martin>

Avatar billede dudesicko Novice
14. februar 2001 - 10:08 #5
Er det sådan noget du vil lave ?
http://www.athena.as
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. februar 2001 - 10:22 #6
dude, wow... den side har jeg ikke set før... det ser satme godt ud! :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. februar 2001 - 19:39 #7
hhhh, synes du selv jeanz svar var så fyldestgørende, at det fortjente alle 300 point? :)

NanoQ
Avatar billede dudesicko Novice
14. februar 2001 - 23:06 #8
Hmm.
Er det mig eller er det MIG der er forkert på den her ?
Han spørger hvilket 3D program man kan lave fede 3D hjemmesider med, også svarer \"jeanz\" på noget helt andet nemlig 2D programmer. Og om han så ikke får de 300 point for det ;(

Ok. Når jeg laver et spørgsmål næste gang, skal jeg så også give mine points til dem der ikke svarer rigtigt på mit spørgsmål ?

;( Martin

Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. februar 2001 - 08:03 #9
hehe... hvor meget skal vi vædde på, at hhhh og jeanz er én og samme person? ;)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. februar 2001 - 08:11 #10
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
25. februar 2001 - 13:45 #11
hhhh og jeanz slettes !
Avatar billede dudesicko Novice
25. februar 2001 - 22:26 #12
takker admin :)