Avatar billede kenngth Nybegynder
14. maj 2004 - 19:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvad betyder felterne i min database??

Jeg har siddet og kikket på min dumme database i lang lang tid, og fatter ikk et klap af den.

Problemet er at jeg ikk ved hvordan det database-værk er opbygget, så jeg har brug for lidt hjælp.

Hvis der er en der lige gider at se på siden jeg har linket her.

Hvad betyder de forskellige felter, og hvad kan man i dem. Hvis det blir for omfattende, vil jeg osse blive glad, hvis i vil gi mig et link på en side der kan forklare mig det her database-noget, eller måske et link til et spørgsmål her på siden.

her er linket:

http://www.nfelming.dk/db.jpg

tak
Avatar billede arne_v Ekspert
14. maj 2004 - 19:24 #1
feltnavn = navn på kolonnen
data type = den slags data der kan puttes i kolonnen  (tiny int = tal fra -128 til 127)
nul værdi = skal feltet være udfyldt
standard værdi = værdi den får hvis du ikke giver den en værdi
primær nøgle = kolonne som identificerer rækkerne
index = indelseret for hurtigt opslag
unik index = må flere række rhave samme værdi i denne kolonne
Avatar billede kenngth Nybegynder
14. maj 2004 - 19:34 #2
tak for svaret.

hvis du gider må du gerne lige forklare mig hele datatype kolonen arne.

http://www.nfelming.dk/db1.jpg

og lidt spørgsmål til det du skrev.

nul værdi = skal feltet være udfyldt
hvis den er null hvad så og hvis ikk hvad så
Avatar billede arne_v Ekspert
14. maj 2004 - 19:58 #3
NULL værdi = uudfyldt

NULL kolonne = kolonne hvor uudfyldt er tilladt

NOT NULL kolonne = kolonne hvor uudfyldt ikke er tilladt