Avatar billede encory Nybegynder
14. maj 2004 - 18:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fotoalbums generator

Hej eksperter!

1. Jeg leder med lys og lygte efter noget phpkode, der kan læse jpg billeder i en vilkårlig mappe, og derud fra generere thumbnails i en ny underliggende tumbnailmappe.
2. Derudover skal den kunne indsætte relevante data ind i en Mysql database: (id), billednavn thumbnail_url, billed_url, oprettelsesdato.

Da dette formentligt er en stor omgang ville jeg blive glad hvis der er nogen der bare kunne hjælpe med at få mappesøgningen og thumbnailgenereringen til at virke (pkt. 1!).
Mysql-delen (pkt.2) burde ikke volde mig de store problemer.

Er der nogen der har noget kode liggende eller som kan hjælpe ???
Avatar billede sukos Juniormester
15. maj 2004 - 09:17 #1
Hvorfor ikke bare gå igang selv, og når noget ikke virker, så spørge?
1. list filer
2. lav thumbnails

Om db:
Har selv lige lavet noget lign.
I db'en har jeg:
id, filnavn, kategori, tekst

id er autoincrement, primary og bruges som navn til thumbnail
filnavn er navnet på det store billede
kategori er hvilken billed kategori filen hører under
tekst er evt. tekst til billedet

Alle nye filer bliver overført via alm. ftp
Dette dir læses så igennem for filer.
Man kan så klikke på filen, se billedet, skrive evt. tekst og klikke tilføj. Så gemmes info i DB, filen kopieres til et nyt dir, der laves en thumbnail til billedet, som så kommer til at hedde f.eks. 34.jpg, og gemmes i thumbdir, billedet slettes fra dir'et med ftp billeder.

Ved visning hentes først kategorier, derefter hentes id hvor kategori er den valgte, og ved klik på thumb, laves en iframe, hvor en phpfil læser filen og output'er den.

Kan godt lave det hele for dig, men ikke for point! :O)
Avatar billede encory Nybegynder
15. maj 2004 - 17:19 #2
Jo det kan du have ret i.. ög jeg prøver selv.. så må vi jo se.. ;o)
Avatar billede encory Nybegynder
16. maj 2004 - 23:09 #3
Lukker spørgsmålet da jeg selv har kodet en løsning nu.