Avatar billede hamdenstive Nybegynder
14. maj 2004 - 16:49 Der er 4 kommentarer

topmargin ved overskrifter i word skifter fra side til side

topmargin ved overskrifter i word skifter fra side til side selvom afsnit, skrifttype og sideopsætning er samme. Overskriften skubbes .5 cm ned, i nogle tilfælde. Hvad skal jeg gøre for at få samme opsætning hele dokumentet igennem?
Avatar billede sharkman Nybegynder
14. maj 2004 - 19:00 #1
Prøv at checke, om den/de overskrifter, det drejer sig om, er skrevet med nøjagtig den samme overskriftstypografi, som de andre. Klik et sted i overskriften, så kan du læse typografiens navn helt ude til venstre i menuen Formatering.
Du kan også prøve at trykke på knappen Vis/skjul (ligner nærmest et nodetegn), så får du vist alle formateringstegn og kan gennemgå dit værk side for side.
Avatar billede hamdenstive Nybegynder
18. maj 2004 - 09:26 #2
der er ikke forskel i typografi:-/ problemet med ekstra linjeafstand opstår når der er indsat et pagebreak...
Avatar billede sharkman Nybegynder
18. maj 2004 - 22:12 #3
Hmm - det lyder lidt interessant. Jeg har prøvet at eksperimentere, men kan ikke få min Word til at lave noget tilsvarende.
Når du skriver "indsat et pagebreak" mener du så et tvunget sideskift (Ctrl+Enter)?
Avatar billede jkrons Professor
19. maj 2004 - 17:12 #4
Et du sikker på at topmargen ændres - sideopsætning, eller indsættes der "bare" en blank linie før overskriften?