Avatar billede hagler Nybegynder
14. maj 2004 - 15:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

script til at starte remote desktop op med

jeg sidder med en windows xp maskine som ved logon selv skal starte remote desktop op. ikke nok med det den skal sættes til at logge på en bestemt ip med det samme, selv kunne indtaste bruger navn og password. og når den er logget på skal den øverste bjælke skjules. alt dette skulle gerne så via et script og uden brugeren selv skal indtaste noget.

ps. det er lige meget hvilken slaks script det er.

Håber der er nogle der kan hjælpe hurtigt.
Avatar billede masteryeti Nybegynder
14. maj 2004 - 16:29 #1
Benyt den nyeste remote desktop klient (hent den fra Microsofts hjemmeside).
Her kan du sætte op hvilken IP den skal connecte, at du ikke vil se baren, og endda specificere hvilken bruger og hvilket password der skal logges på med. Vælg efter alle instillingerne er lavet "save as" og gem filen et sted du husker.
Tilføj nu en genvej til filen under start->programmer->start.
Nu vil maskinen automatisk logge på din terminal server med de specifikationer du har sat op, så snart den loader windows (og har forbindelse)
Avatar billede hagler Nybegynder
17. maj 2004 - 11:00 #2
angiv venligst en præcis placering
Avatar billede masteryeti Nybegynder
17. maj 2004 - 11:20 #3
Til remote desktop :
http://www.microsoft.com/windowsxp/remotedesktop/

Resten bestemmer du selv hvor du vil placere.