Avatar billede taris23 Nybegynder
14. maj 2004 - 15:15 Der er 12 kommentarer

cd'er i windows 2000

min computer vil ikke læse orginale spil cd'er
den spinner bare op og larmer helt vildt men der sker ikke noget
den kan ikke læse datafra dem
men det virker hvis man først laver en kopi

mit sprøgsmål er så hvorfor?
jeg er rimeligt sikker på at det er et software problem da det heller ikke virker fra cd'r drev der er delt over netværk.

det har virket, men så flyttede jeg rundt på min drev og siden har det ikke virket. nogen der ved hvordan man fikser?
Avatar billede cp1 Nybegynder
14. maj 2004 - 15:27 #1
mange spil vil kun køre fra det cd-rom drev de er blevet installeret fra,så enten installer igen eller på jagt i regedit for at finde drevet som de skal køre fra og så ændre det til det,det er nu,hvorfor det virker når du har lavet en kopi,har jeg ingen bud på???
Avatar billede taris23 Nybegynder
14. maj 2004 - 15:37 #2
well problemet er at den kan slet ikke læse cd'en så jeg kan ikke engang installere spillet
Avatar billede cp1 Nybegynder
14. maj 2004 - 15:54 #3
er drevene i enhedsorientering ? eller Denne Komputer ? og med de rigtige drev betegnelser ?
Avatar billede cp1 Nybegynder
14. maj 2004 - 15:55 #4
og du har selvfølgelig dobbelt tjekket at alle kabler sidder som de skal ?
Avatar billede juks Novice
14. maj 2004 - 16:25 #5
kunne det evt , være at det er en dvd ... der er nogle spil i dag der er skrevet på en dvd ..
Avatar billede taris23 Nybegynder
14. maj 2004 - 17:24 #6
nej nej det er cd'er
og har prøvet 3 forskellige drev med samme resultat.
jeg har brugt cd'erne før men nu kan jeg ikke mere (der er ingen problemer når jeg prøver at læse fra brændte cd'er ) det gælder kun for originaler :-/
det er derfor jeg ikke fatte det
Avatar billede taris23 Nybegynder
14. maj 2004 - 17:34 #7
se kan se hvad der er på cd'en
men den bruger 100% cpu i når den idler, og jeg kan ikke installere spillet fra cd'en
Avatar billede juks Novice
14. maj 2004 - 17:38 #8
prøv at tjeck hvilke(n) processer der  bruger dine resourcer
Avatar billede taris23 Nybegynder
14. maj 2004 - 18:00 #9
setup.exe
Avatar billede juks Novice
14. maj 2004 - 18:01 #10
hmmm... kan det være du skal rense dine cd'er , er der store ridser i ??
kan du læse andre cd'er..
prøv at genstarte
Avatar billede taris23 Nybegynder
14. maj 2004 - 18:08 #11
nope cd'erne fejler ikke noget :-(
og har prøvet at genstarte
Avatar billede j.andreasen Nybegynder
05. marts 2005 - 13:00 #12
Køre cden sammen med en hd på ide canal x ??