Avatar billede ttw Nybegynder
14. februar 2001 - 02:06 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

To brugere m. hver sin netværkskonfig.. men på samme netkort (Win98SE)

Hej! Jeg har en TP m. Win98SE, der skal fungere i flg. miljøer:
a) \'Standard\' LAN: 192.blablabla, subnet 255.255.255.0 gateway 192.osv og Teledks
DSN\'er, primært login t. MSnetværk, NT-godkendelse mv), arbejdsgruppenavn,
computernavn, HOST-fil *pyh* osv.
b) Stofanetforb.: Anden IP, samme subnet men nul Netbeui, nul fildeling, en _anden_ gateway, tre(!) DNS\'er etc. etc.

Det tricky ved dette spgm. er, at der er en del betingelser, der skal opfyldes, for at
løsningen har nogen værdi:
1) Det skal være SLUTBRUGER-nemt, hvilket mao. betyder, at der ikke må kræves andet
fra brugerside, end blot at huske to loginnavne/kodeord. - desværre må jeg
udelukke muligheden for at benytte to netkort - *sorry*.
2) Det skal ikke kræve investeringer; i modsat fald er det nemmere (hurtigere) at
forsyne min bruger med yderligere en TP.
3) Det _er_ ikke nok blot at hacke netkortet op på to(2!) IP-adresser og 5 DNS\'er.
4) Windows Family Logon? Niks.

Det lyder umuligt - og det er det muligvis også, men der er 500 point på højkant, så
fly mig fluks en ûberhacker!
Avatar billede burningice Nybegynder
14. februar 2001 - 03:08 #1
Multinetwork manager fra globesoft www.globesoft.com må da være den helt rigtige løsning. Installer, konfigurer, thats it.

Hvs du behøver hjælp, eller har flere spm siger du bare til.
Avatar billede ttw Nybegynder
14. februar 2001 - 14:56 #2
Et godt bud, men det ville tilsidesætte forudsætning #2.
Avatar billede burningice Nybegynder
14. februar 2001 - 15:20 #3
jamen så gør du da bare multinetwork kunsten efter.
Indstil computeren til at køre med opsætning a) Eksporter alle de nøgler i reggen der har med netværksopsætningen at gøre.
Indstil computeren til at køre med opsætning b) Eksporter alle de nøgler i reggen der har med netværksopsætningen at gøre.
Vupti, nu kan du skifte imellem ved at importere de forskellige reg\'filer du har lavet :)
Avatar billede ttw Nybegynder
14. februar 2001 - 16:52 #4
Hmm. Da jeg ønskede at begrænse oplæggets omfang, undlod jeg bl.a. at nævne lige dén mulighed, da
jeg stadig bakser med den som \'last resort\', evt. bistået af et valg under boot.
- Det er korrekt, at user.dat kan hackes via .reg
stumper under opstarten, men det vil, selv hvis
det viser sig muligt at ændre samtlige parametre,
kun løse halvdelen af problemet: Det nytter ikke
at jeg kan \'sætte\' dit & dat, hvis jeg implicit mister evt. tilførte oplysninger, når windåsen
overskriver ved opstart.

Ret mig endelig (gerne med suppl. links til selvstudier), hvis jeg tager fejl i mine
betragtninger om .reg-stumpernes potentiale, for nu er det her knold blevet lidt af en fiks ide hos
mig og jeg VIL af med de point!

..oO(Det var nu en rar tanke, hvis lidt registry-hacking kunne gøre dét gratis, som globesoft får
til at lyde så svært)
Avatar billede riversen Nybegynder
14. februar 2001 - 17:15 #5
jeg tror jeg har programmet der kan løse dit problem. Din e-mail
Avatar billede ttw Nybegynder
14. februar 2001 - 17:36 #6
Forstå mig ret: Min email er min og så kunne der jo være andre, der kunne have gavn af programmet \'X\',
der, formoder jeg, vel hverken er hemmeligt eller \'kontrabande\'? *G*
Avatar billede ttw Nybegynder
14. februar 2001 - 17:39 #7
..et par supplerende bemærkninger:
jeg har seføli overvejet, at lade opstarten overskrive/patche registry, samt kopiere andre filer
men jeg tror, trods æstetikken i commandline patching, at det ikke holder i længden, for det
vil bl.a. forudsætte at windows kan forventes konsekvent at lukke pænt ned, så evt. ændringer/tilføjelser, kan eksporteres.. :-(
Avatar billede riversen Nybegynder
14. februar 2001 - 17:42 #8
Avatar billede burningice Nybegynder
14. februar 2001 - 17:52 #9
hehehe.. du er vist lige så tunghør som jeg var, riversen...

2) Det skal ikke kræve investeringer; i modsat fald er det nemmere (hurtigere) at
forsyne min bruger med yderligere en TP.
Avatar billede riversen Nybegynder
14. februar 2001 - 17:55 #10
en patch kan vel gøre underværker *S*

godt man ikke er alene
Avatar billede ttw Nybegynder
14. februar 2001 - 18:19 #11
Hmm - jeg tjekker i øjeblikket IP Switcher (active4.com) - det sku\' da være pokkers om jeg overhaler jer indenom?
Avatar billede burningice Nybegynder
14. februar 2001 - 20:16 #12
erm... jeg kan ikke lige finde noget i retning af netværk\'s swithcing på den side, som forresten automatisk redirecter mig til activepdf.com
Avatar billede riversen Nybegynder
14. februar 2001 - 20:22 #13
mig du skriver til?
Avatar billede burningice Nybegynder
14. februar 2001 - 21:20 #14
neej, ttw
Avatar billede ttw Nybegynder
15. februar 2001 - 13:24 #15
Næh hov! - der er noget redirect-hans med den url - den fulde URL er http://www.active4.com/freeware.asp
men det ser umiddelbart ikke ud til at funktionaliteten dækker LAN-konfig (inkl. domæne mm.)
*SUK*
Avatar billede burningice Nybegynder
15. februar 2001 - 19:30 #16
nope... det er ren ip adresse switcher... vidste i forresten at man ikke behøver at genstarte når man ændrer ip adresse i win98??

man behøver heller ikke at genstarte når man har sat den til at logge på domæne. Det er bare noget windows tror, og bilder os ind ;)
Avatar billede ttw Nybegynder
15. marts 2001 - 10:55 #17
Det ser ud til at hackeriet er eneste udvej :-(
Tak for indsatsen.
Avatar billede burningice Nybegynder
15. marts 2001 - 12:52 #18
np, altid glad for at hjælpe
Avatar billede ttw Nybegynder
04. april 2001 - 09:37 #19
..(lukker)
Avatar billede ttw Nybegynder
04. april 2001 - 09:38 #20
Well - her er lidt for ulejligheden.
Avatar billede ttw Nybegynder
04. april 2001 - 09:40 #21
%$#! formular... nå, easy come, easy go ;-)
Avatar billede burningice Nybegynder
04. april 2001 - 14:44 #22
hmmm.. u want some of it back??