Avatar billede mkp Nybegynder
14. maj 2004 - 14:12 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Min Pc Går Ned?

Hejsa

Jeg ved godt at jeg har oprettet en tråd der ligner denne, men den hjalp mig ikke. Så jeg prøver igen.

Min comp går ned i spil, jeg ved ikke hvad problemet er, jeg har engang fået en blå skærm, hvor den gav min skærmdriver skylden. Jeg tror den hed Nv40.disp
Men jeg er ikke sikker. Jeg har hørt at problemet måske skyldes strømforsyningen, så jeg har været inde i bios og finde nogle oplysninger om spændingen.

Cpu Vcore  1.63 V
+3,3V      3,28 V
+5,0V      4,94 V
+12 V      11,79V
-12 V      -11,78V
-5,0V      -4,94 V
Min Cas Latency er 2,5
Cpu Temparatur: 44C IDLE
Jeg håber i kan hjælpe, jeg ved virkelig ikke hvad problemet kan være.
Avatar billede peet-49 Novice
14. maj 2004 - 14:15 #1
Hvilken CPU kører du med?
Avatar billede mkp Nybegynder
14. maj 2004 - 14:16 #2
Jeg har en 2500+ Barton 333 FSB
Avatar billede peet-49 Novice
14. maj 2004 - 14:18 #3
Så ser alle spændinger normal ud. Tryk F8 under opstart, vælg VGA tilstand, gå i enhedshåndtering, fjern skærmkort og genstart maskinen. Du skal derefter have en acceptabel driver parat til skærmkortet.
Avatar billede peet-49 Novice
14. maj 2004 - 14:19 #4
Selv om spændingerne er i orden, kan det stadig være PSU, der er problemet, det er ikke sikkert, den kan give de fornødne ampere på alle spændinger.
Avatar billede mkp Nybegynder
14. maj 2004 - 14:23 #5
Er der nogen måde jeg kan teste de ampere?
Avatar billede mcnovy Nybegynder
14. maj 2004 - 14:24 #6
peet59

hvis den ikke kan give nok strøm så vil spændingen falde, og til sidst vil den slå fra.

så det kan godt være den, men så skal han lægge mærke til om det er noget der sker når enten graffikkort begynder at arbejde.. eller harddiskene begynder eller 3' sag
Avatar billede mkp Nybegynder
14. maj 2004 - 14:28 #7
Det er lidt inde i spillene, det er lidt svært at sige hvad det kan være. Det er også forskellige spil.
Avatar billede mcnovy Nybegynder
14. maj 2004 - 14:31 #8
hænger den, eller genstarter den..?
og hvor stor er PSU
Avatar billede mcnovy Nybegynder
14. maj 2004 - 14:31 #9
i Watt..! sorry
Avatar billede mkp Nybegynder
14. maj 2004 - 14:32 #10
Det er en 350 W, lyden begynder at hakke, og jeg kan ikke gør noget som helst, og så går den ned til sidst. Der går ikke mere end et par sekunder, jeg har en 250W strømforsyning, som jeg brugte i min gamle, synes i jeg skal prøve den?
Avatar billede mcnovy Nybegynder
14. maj 2004 - 14:37 #11
tror ikke på at det er PSU'en..!
men eller må jeg være svar skyldig..!

du kan da godt prøve at skifte men du vil ikke få noget godt ud af det..!
jeg ville nærmere prøve at låne en på 400-500 Watt selvom det er lidt overdrevet..!

men jeg tvivler nu på at det er der skoen trykker..!

har den nogensinde gået ud når du er i Windows (eller linux hvis du bruger det.)
hvis den ikke har det, så er jeg rimelig sikker på at det er skærmkortet, prøv at køre dxdiag og køre skærmkorttest..! hvis den så hopper ud der, så må det være driverne der hænger..! eller PSU'en selvom jeg tvivler.!
Avatar billede mkp Nybegynder
14. maj 2004 - 14:55 #12
Hvor i DxDiag kan jeg teste skærmkortet? JEg har Windows Xp Home SP1
Avatar billede peet-49 Novice
14. maj 2004 - 14:58 #13
Jeg ville nu prøve en anden Nvidia driver-41.70-41.09 eller 43.03
Avatar billede mkp Nybegynder
14. maj 2004 - 14:59 #14
Hvordan kan det være du ville det? Skulle det have nogle fordele? Hvad synes du om at jeg prøver med en anden strømforsyning?
Avatar billede mcnovy Nybegynder
15. maj 2004 - 14:10 #15
i dxdiag er der noget der hedder direct3d test, og lignende.. kær alle test under den fane..!
men prøv ligesåvel lydkortet..!

og som peet49 siger.. prøv med nye drivere..!
Avatar billede mkp Nybegynder
15. maj 2004 - 14:19 #16
Du har jeg testet DirectDraw og Direct3D.. begge uden nogle problemer.. Efter jeg installeret nvidias 56.72. På den måde peet49 sagde,
(Så ser alle spændinger normal ud. Tryk F8 under opstart, vælg VGA tilstand, gå i enhedshåndtering, fjern skærmkort og genstart maskinen. Du skal derefter have en acceptabel driver parat til skærmkortet.)
Virker det som det skal, den er ikke gået ned endnu, men det kan være jeg har været heldig.. så jeg venter lidt med at give nogle point.
Avatar billede peet-49 Novice
19. august 2004 - 22:29 #17
Takker for point.