Avatar billede gartner76 Nybegynder
14. februar 2001 - 00:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Formler fra Excel regneark A til Excel regneark B

Hej

Jeg er ved at lave et lille program, og er løbet ind i et lille problem. Jeg nybegynder i brugen af Excel, og ved ikke så meget om brugen af det.
Problem:
Jeg har ca. 30 excel regnearksom jeg skal bruge som en skabelon, når jeg skal oprette forskellige typer rapporter. Det program jeg laver skal via OLE tilgå Excel og kopiere Formler/ Layout over fra en skabelon over i det regneark som mit program har åbent. Det er begge Excel regneark. Jeg skal bruge noget kode der kan gøre det altså kopiere alle formler/ layout fra Regneark A til regneark B.

Har Excel en Standard Skabelon ligesom Word har en .dot fil hvor alle typografier er i ?

På forhånd tak
Gartner76
Avatar billede gartner76 Nybegynder
14. februar 2001 - 00:56 #1
Mere til spørgsmålet:
Jeg glemte at sige at formelerne der kopieres i Ark A skal placeres i den samme position/Plads/celle(r) i Ark B, som de taget fra i Ark A. Altså

formel i B3 ark A skal over i B3 ark B.
Avatar billede xelor Nybegynder
14. februar 2001 - 07:56 #2
Med hensyn til det program, som skal kopiere formler så kan jeg ikke svare på det, før jeg har flere onformationer om det program, der skal \'importere\' formlerne, men hvis du gemmer dine skabeloner som *.xlt, så kan de uden videre benyttes som grundlag for nye regneark, uden at det går ud over dine originaler.
Excel skabeloner hedder *.xlt, men Excel\'s standard hedder default.xla. Den indeholder alle typografier m.m.
Avatar billede gartner76 Nybegynder
14. februar 2001 - 09:58 #3
Xelor:

Jeg skal vi Lotus Notes lave noget følgende.

Set oleobject = doc.CreateObject(\"OLEObject\",\"Excel.8\",\"\")
Set AppObject = oleobject.Application

Mit Oleobject er mit håndtag til Excel. Nu ville jeg gerne kalde \"NY dialogboksen\" med det kan jeg ikke komme til da jeg får at vide operation er mislykkedes. Derfor vil jeg i stedet åbne det Excel ark der skal bruges som skabelon og overføre dets layout/Formler, til det ark brugeren ser.

Avatar billede gartner76 Nybegynder
27. august 2004 - 09:36 #4
Lukker spørgsmålet da det er uddateret.