Avatar billede frydenholm Nybegynder
14. februar 2001 - 00:27 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Film fryser pc´en

Når jeg ser film på min pc, så fryser den gerne efter 10-12 min. En gang imellem fortsætter lyden, men skærmen bliver sort. Det hænder også at billedet bliver, men at lyden stopper i det samme spor. Problemet opstår uanset om jeg ser filmen på skærmen eller på tv.

Jeg har et Soltek 75KAV bundkort, Duron 700@850, 128 mb ram, sblive 1024 lydkort og et Asus V7100 med tv out.

Lige efter genstart (når problemet er opstået) er cpu\'en omkring 40-45 grader. Men hvis jeg sætter hånden på kølegitteret på grafikkortet, så føles det meget varmt. Kan det være problemet. Jeg kan godt se 10-12 min igen lige efter genstart, men så sker det igen. Har også prøvet flere forskellige afspillere i windows.

Hvis det kan skyldes det varme grafikkort, er det så muligt at montere en køler på den model? Jeg har ikke fået testet om det samme sker i krævende 3D spil, men vil forsøge det snarest muligt.

Avatar billede makse Nybegynder
14. februar 2001 - 00:44 #1
Hvis det er en DivX film, så kan det være en fejl i filmen. Man plejer dog at kunne komme videre ved at hoppe lidt længere frem.

Hvis du oplever ustabilitet i f.eks. spil, eller generelle grafikfejl kan det skyldes et for varmt grafikkort.

Prøv evt. at tage kabinettet af når du afspiller film.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
14. februar 2001 - 07:22 #2
Har lige tjekket dit bundkort, og jeg vil da også abefale dig at få hentet nyeste driver til dit chipset!!! Det kan du gøre her... www.viahardware.com
Som \"makse\" også skriver, kunne dit grafikkort også godt bruge en køler, istedet for kun et gitter...:-)Det skulle kunne lade gøre at skrue en køler på gitteret til dit grafikkort!!!
Avatar billede hobbez Nybegynder
14. februar 2001 - 08:23 #3
Det er ikke en screensaver eller en strømsparerfunktion vel?

Prøv at slå screensaver fra, og strømsparefunktioner både i BIOS og i Windows.

/Rob
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. februar 2001 - 13:35 #4
Det hedder \'køleprofil\', ikke \'gitter\' :D
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
14. februar 2001 - 14:12 #5
xtom`---->????????????????????
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. februar 2001 - 14:14 #6
Først og fremmest tvivler jeg om at der er tale om et (varme)problem med dit skærmkort som sådan. Et GeForce2 MX-baseret kort bliver altså ikke så fandens varmt igen, og reelt vil en blæser på køleprofilen nok heller ikke betyde den store forskel. Jeg tror faktisk mere på at der enten er et problem med din afspiller eller dine drivere, nok i større grad DirectX.

DirectX 8.0a *NY*
http://www.tweakup.dk/files/video/DirectX8-433-2.exe
(Fylder ~25mb!).

Xtom` =)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. februar 2001 - 14:14 #7
mr.athlon ?
Avatar billede nd17 Nybegynder
14. februar 2001 - 15:25 #8
prøv at tag dit lydkort ud
og så prøv at afspilde dine film igen
hilsen
nd17
Avatar billede frydenholm Nybegynder
14. februar 2001 - 18:03 #9
Jeg har kabinettet af min pc i øjeblikket. Vil prøve de forskellige ideer (starter nok med direct x 8.0a), og så se hvad der sker. Tjekker også lige om jeg har strømsparefunktion på, fordi det er faktisk efter det samme tidsinterval det går galt hver gang.
Avatar billede nd17 Nybegynder
16. februar 2001 - 16:48 #10
Hvis det er lydkortet den er galt med, og du får den til at virke. Så må du godt skrive, hvad du har gjort for at få den til at virke.
Ja jeg har samme problem med film.
Men da jeg tog lydkortet ud så virkede det.
Du kan se hvad jeg har i masinen.
Hvis du ser efter denne linje
Hjælp min computer fryser når jeg ser mpeg.
Held og lykke :)
Avatar billede unouno Nybegynder
19. februar 2001 - 08:03 #11
det kan også være hvis du køre med WIN ME.. og du har installert nogle driver der er til win 98 (eller noget andet)...
har selv prøvet samme problem, men skiftede så driver....og nu virker det
Avatar billede frydenholm Nybegynder
19. februar 2001 - 16:43 #12
Jeg har lidt småtravlt i øjeblikket, men er ved at forsøge mig lidt frem med de forskellige muligheder. Jeg har hentet win ME drivere, så jeg tror ikke det er der problemet er.
Avatar billede frydenholm Nybegynder
28. februar 2001 - 13:27 #13
Jeg har ikke rigtig fået set nogle film endnu, men jeg har testet at den kunne køre en af de film der tidligere var problemer med i en halv time, hvorefter jeg selv afbrød. Jeg har opdateret min driver + deaktiveret alt det har med screensaver og strømsparefunktion at gøre. Derfor deler jeg pointene mellem mr.athlon og hobbez
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
17. april 2001 - 11:46 #14
Frydenholm> Du skulle vel ikke have et program, der hedder tvTool til dine dvdfilm ????
For så kan det evt. være det der gør det......det program henter man typisk som demo fra nettet, og det lukker film ned efter ca. 10 min.

Mr.Athlon
Avatar billede frydenholm Nybegynder
17. april 2001 - 12:24 #15
Nej, det bruger jeg ikke, men jeg har ikke oplevet problemet siden jeg fik slået diverse power savings fra, så jeg går du fra det var problemet.