Avatar billede ironlevy Nybegynder
14. februar 2001 - 00:16 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

Temperatur på CPU & Motherboard

Jeg har lige købt en Thunderbird 1ghz og Asus A7V. Temperaturen er temmelig voldsom synes jeg eller er det normalt for sådan en processor???
CPU: 58 grader
Motherboard: 35 grader
Fan: 4800rpm
Fan\'en er en Coolermaster, burde jeg vælge noget andet som f.eks. Super Chrome Orb???

Avatar billede makse Nybegynder
14. februar 2001 - 00:22 #1
Prøv at læse her: http://members.tripod.de/Juggernaut/ts_cpuheat/index.htm

Der er mange der har \"Problemer\" med det.

35 grader motherboard er nu også højt. Så har du det varmt hvor du sidder.
Avatar billede mp Nybegynder
14. februar 2001 - 00:27 #2
AMD\'en bliver varm !

Men de temperaturer er ikke \"farlige\"

Jeg har Celeron 300@450, som nu har virket perfekt i 18 mdr. og den bliver over 65 grader.

Iøvrigt er det pga. Amd\'ens høje bushastighed der skabes meget varme.
(Sørg for at varmen blæses ud af kabinettet)
Avatar billede kurtj Nybegynder
14. februar 2001 - 00:28 #3
Skal du købe en ordenlig køler så køb en Taisol.
En anden ting, den køler du har på nu er der kommet kølepasta på eller sad der en lille lap under.
T-bird kører temmelig varmt.
47 grader med FOP38 med Pabst612 blæser.
Avatar billede mp Nybegynder
14. februar 2001 - 00:31 #4
Der er ihvertfald ikke noget at være bekymret for, hvis den holder det 1. år indenfor garanti perioden, så skal den nok også holde indtil du har \"smidt\" den på porten.
Avatar billede nvhit Nybegynder
14. februar 2001 - 00:34 #5
Rigtigt godt spørgsmål! Er der ikke en der ved noget om den slags? Hvad betyder dette og er det ok eller skal vi have en større blæser???
Har en T-bird 700 med 128 mbram.

CPU fan: 5041
CPU current temperature: 41

Vcore value:1.80
2.5 value: 0.31
3.3 value: 3.37
5 value:5.23
12 value:12.60

Settings: CPU overheattemperature: 50
CPU hysteresis: 40
Avatar billede ironlevy Nybegynder
14. februar 2001 - 00:41 #6
kurtj-- Hvad er der så godt ved Taisol køleren? Har den flere rpm???
Der var en lap på køleren, men jeg gav den også noget kølepasta. I følge den side Makse oplyser har jeg kommet til at komme få meget! Forsvinder lortet selv eller skal man pille det manuelt af???
Avatar billede kurtj Nybegynder
14. februar 2001 - 00:48 #7
Hvis der sad en lap på så pil den af.(det duer ikke rigtigt) brug kun kølepasta i et tyndt lag på selve kernen.

Det det er godt ved Taisol`en er måden selve køleelementet er lavet på. Køler godt for en fornuftig penge og larmer ikke ret meget.

Ja, du skal selv tørre det af. :)
Avatar billede makse Nybegynder
14. februar 2001 - 00:49 #8
Hvis du har kommet køle pasta ovenpå lappen, så er der for meget.
Du kan se en video hvordan det skal gøres på: www.3dgameman.com
Avatar billede ironlevy Nybegynder
14. februar 2001 - 00:52 #9
Jeg har hørt om nogen kølere der kommer over de 5000 rpm, ved I om man kan få dem til Socket A?
Avatar billede kurtj Nybegynder
14. februar 2001 - 00:53 #10
Velkommen til køler mekka`et ;)

http://www.studiedata.dk/
Avatar billede kurtj Nybegynder
14. februar 2001 - 00:54 #11
Jo tak, De larmer ad hekkenfelt til. Jeg har lige pillet en Delta 38 6800 RPM af min.
Avatar billede mp Nybegynder
14. februar 2001 - 01:00 #12
Jeg fatter ikke dnne diskusion.
Man kan bruge mange penge på kølere mm og nedsætte temperaturen lidt sjældent mere end 5 grader) - men er det pengene værd ??? - Får man en betydelig længere levetid eller perfomance ud af det ??? - Hvis det skulle opnåes skal der en ekstrem nedkøling til (Kompresser mm) - men så har man for meget fritid.

Den eneste ide i at skifte alle de skide blæsere, skulle være for at dæmpe støjen
Avatar billede ironlevy Nybegynder
14. februar 2001 - 01:10 #13
Tak for de brugbare sider!!!
Avatar billede ironlevy Nybegynder
14. februar 2001 - 01:11 #14
Sorry Kurtj, det var meningen at du skulle have 13 point.
Avatar billede kurtj Nybegynder
14. februar 2001 - 01:13 #15
Jeg overlever!! ;)
Avatar billede kurtj Nybegynder
14. februar 2001 - 01:16 #16
mp>> nej, egentlig ikke, men skal man gøre sig udi overclockning er det nødvendigt.
Avatar billede mp Nybegynder
14. februar 2001 - 01:20 #17
Vent med at spilde penge på en dyr køler indtil du begynder at overclocke (Hvilket du lige venter med til den er \"værdiløs\")

Jeg har spildt mange penge/tid at få temp. nogle unødvendige grader ned,
Avatar billede kurtj Nybegynder
14. februar 2001 - 01:25 #18
Er begyndt. Og værdiløs klart nej.
Avatar billede mp Nybegynder
14. februar 2001 - 01:47 #19
jaja lidt for man jo ud af det - men spm. om pengene og tiden ikke kunne være brugt bedre - eks. mere ram - el. bruge mere tid på opsætning af OS mm
Avatar billede kurtj Nybegynder
14. februar 2001 - 01:51 #20
Hvilken hobby er ikke dyr ?? udover næsepilning. Skal man vifte lidt med ørene koster det. Always!!
Avatar billede kurtj Nybegynder
14. februar 2001 - 01:53 #21
Godnat du. ;)
Avatar billede mp Nybegynder
14. februar 2001 - 01:53 #22
hehe det kan du kan have ret i