Avatar billede vszulc Nybegynder
14. februar 2001 - 00:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bærbar og Linux

Så vidt jeg ved har Linux noget mere fornuftige systemkrav end Windows...
HVor hurtig skal en brugt bærbar være for at få en fornuftig ydelse i tekstbehandling+websurfing med Linux?
Er en Pentium 100+ god nok, eller kan en 486 gøre det? Jeg går ud fra at ram er det vigtigste krav?
Til sidst, er der word/excel kompatible programmer på linux?

Tak...
Avatar billede superduck Nybegynder
14. februar 2001 - 01:24 #1
Jo ser du.

Linux har meget lavere systemkrav end m$ windoze.
Men du får højst sandsynligt problemer med at få din bærbar til at køre linux! Bærbare indeholder mange specielle onboard lorteting som linux ikke understøtter. Desuden kan du få problemer med APM. Jeg siger dette kun for at advare dig, ikke for at skræmme dig væk. :-) Linux er nr. 1 overalt!

En pentium 100 er nok til linux + webbrowser & wordperfekt (word / excel komp.) :-)

Så hvad venter du på?

Linux all the way...
Avatar billede billeschou Nybegynder
14. februar 2001 - 09:41 #2
Ram er i denne sammenhæng vigtigere end Mhz... men en Pentium 100 er nok i underkanten. Der skal i hvert fald ikke startes særlig mange applikationer før det kan mærkes
Avatar billede superduck Nybegynder
14. februar 2001 - 13:57 #3
Men linux bruger meget mindre ram end win9x!
Avatar billede billeschou Nybegynder
14. februar 2001 - 14:05 #4
der er jeg ikke enig... VMWare og ApplixWare er for eksempel pænt krævende produkter. Hvis man har anskaffet sig Suse\'s linux distribution, er YAST2 også noget der suger ressourcer
Avatar billede billeschou Nybegynder
14. februar 2001 - 14:06 #5
\"Linux all the way...\"
Det er jeg til gengæld enig i :)