Avatar billede stig3 Mester
10. maj 2004 - 22:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Cpu clock kan ikke sættes til 133

Hejsa

Jeg har købt en samle-selv computer fra komplett.se:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=121035&cks=SER

Der står i manualen at man skal kunne sætte CPU Clock til 100-199, men når jeg går derind kan jeg kun vælge fra 100-132. Prøver jeg at sætte den til 125-132 kan jeg ikke tænde maskinen igen før jeg har resat bios.

Hvad kan dette skyldes ?

Link til manual:
http://www.epox.nl/english/products/motherboard/8kmm3i.htm
(Det med CPU clock sår på side 4-27)
Avatar billede oktober Nybegynder
10. maj 2004 - 22:42 #1
vi skal vist have lidt mere at vid om hvilken Cpu det er du bruger osv... hvilke ram er nok også lidt nødvendigt..
Avatar billede toocool Nybegynder
10. maj 2004 - 22:56 #2
Hmmm bliver nød til at spørge: Hvorfor er det lige at man køber en PC i sverige?
Avatar billede serverservice Praktikant
10. maj 2004 - 23:05 #3
Det afhænger af hvilken cpu du har, men hvad er navn/nummer på cpuén så kan vi måske hjælpe. Jeg tvivler lidt på biosopdatering
Avatar billede muffstarr Nybegynder
11. maj 2004 - 01:23 #4
Hvis al den info der står på komplett's hjemmeside passer, så skulle der ikke være nogen som helst problemer med en cpu freq. på 166. Det jeg tror du har lavet, er at du har været inde i BIOS og skrive et nummer i feltet der hedder cpu clock?! Den skal du i første omgang lade være. Istedet skal du finde de jumpers der hedder CLK1 og CLK2 på selve bundkortet (placeringen fremgår af manualens side 3-5) Disse skal begge flyttes til pos 2-3, dvs. modsat af hvad de står som standard. Når du har gjort dette, skulle "cpu clock tallet" i BIOS gerne være 166 og du er flyvende. Hvis du så ønsker at friste skæbnen, kan du ændre tallet opad et hak ad gangen. MEN LAD VÆRE MED DET, der er ikke noget der lugter værre end en ATHLON i flammer ;-)
Avatar billede serverservice Praktikant
14. maj 2004 - 13:15 #5
fandt du ud af det?
Avatar billede stig3 Mester
14. maj 2004 - 21:24 #6
Ja - undskyld jeg ikke har meldt tilbage før, men eksperten var nede og så glemte jeg det.

Jeg har nu skrevet en kommentar, som så er blevet slettet.

muffstart havde ret. Den jumper havde jeg ikke rørt. Jeg flyttede den hen til 133 og nu virker alt som det skal.

Jeg takker for hjælpen.