Avatar billede sinegadeberg Nybegynder
10. maj 2004 - 19:43 Der er 2 kommentarer

KAN IKKE HØRE WMA-filer PÅ MIN NYANSKAFFEDE AFSPILLER

Har nyligt købt et Acer MP3 Flash Stick, og i vejledningen står der at jeg kan afspille og lytte til såvel MP3-filer som WMA-filer. Men nu hvor jeg utallige gange har forsøgt at afspille mine WMA-filer kan jeg hverken høre dem eller se dem soille på displayet. Jeg kan se at sangens titel er overført til afspilleren, men den tæller ikke sekunder når jeg play´er! Kan der være noget i vejen med formatet af wma-filerne (de fleste er fra Media Player)? Kan jeg omformatere eller konvertere dem så de kan afspilles? Og i så fald hvordan?
Ligeledes har jeg problemer med at spille musik i mit nye winamp program! Er der mon noget i vejen med mit lydkort? HJÆLP!! Venlig Hilsen Sine
Avatar billede grim-reaper Nybegynder
10. maj 2004 - 21:51 #1
jeg tror ikke det er afspilleren det er galt med i den frstand. Microsoft har nemlig været så geniale at skabe noget der kaldes Digital Rights Management (eller i daglig tale DRM). kort fortalt går DRM ud på at man skal have en licens til at kunne høre musik og se film der er lavet i microsoft formaterne (hendholdsvis .WMA og .WMV). Har man ikke en licens så kan man ikke bruge filen til en dyt.
Jeg mindes at microsoft har været endnu mere geniale da de incorporedede det i Media Player. fordi man a den grund ikke kan kopiere filerne over på flytbare enheder og derefter afspille dem.

hvad angår Winamp5 så skal du ind i indstillingerne og kigge under Plug-ins ->output.
Derefter skal du klikke på "Directsound Output" og derefter konfigurere den.
hvis der inde i knofiurationsvinduet er sat et flueben ved "allow Hardware accelaration" så skal den fjernes. er den der ikke så skal den sættes.

Håber mit svar kan bruges.
mvh. *~Grim | ReapeR~*
Avatar billede aqfi Nybegynder
21. maj 2004 - 14:45 #2
http://www.download.com <- - en masse programmer der. Bare skriv "encoder" i søgefeltet og enter.

http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=Encoder&tg=dl-20&search.x=11&search.y=5 < - - prøv denne link.