Avatar billede hanz Nybegynder
10. maj 2004 - 19:18 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Kan man konvertere en bat fil?

Kan man konvertere en bat fil til en exe eller com fil? Jeg har prøvet med bat2exe men den kan ikke finde ud af den ret komplekse kode og laver syntaks error...
Avatar billede fgsupermand Nybegynder
10. maj 2004 - 20:32 #1
Det ved jeg ikke helt om man kan, jeg kender kun et bat2com program, men det laver nok det samme som du nævner.
Men hvorfor vil du overhovedet gøre det ?, batch programmering er da mere besværligt end "rigtig" programmering (det er selvfølgelig afhængig af opgaven)
Avatar billede hanz Nybegynder
10. maj 2004 - 21:57 #2
Opgaven er VPN forbindelse og backup over internettet og jeg kan ikke finde andre måder at lave det på...
Avatar billede nmh Nybegynder
10. maj 2004 - 22:06 #3
Prøv at sige lidt mere om, hvad det er du skal lave.
VBscript-programmer kan normalt gøre det, som vi i "gamle dage" brugte batch-programmering til.
Avatar billede vallemanden Nybegynder
18. maj 2004 - 12:00 #4
Ellers kan man jo 'bare' lave en exe fil i f.eks. Borland Delphi
Avatar billede vallemanden Nybegynder
04. november 2004 - 15:45 #5
HMMMM måske er det på tide at lukke dette spg
Avatar billede hanz Nybegynder
28. marts 2005 - 23:05 #6
VBscript kode er synlig ligesom batch kode og så er vi lige vidt. "Rigtig" programmering ala Delphi er ikke et svar på opgaven da det skal være batch... så?
Avatar billede vallemanden Nybegynder
29. marts 2005 - 13:10 #7
hold da op det tog kun ca 11 måneder
Avatar billede hanz Nybegynder
29. marts 2005 - 17:40 #8
man er vel travl...
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2005 - 17:46 #9
Af nysgerrighed - hvad forventer i nedenstående 1 linies bat fil oversat til ?

%1 %2 %3 %4
Avatar billede hanz Nybegynder
02. april 2005 - 01:15 #10
De 4 parametre, %1 %2 %3 %4, kunne man oversætte til: Du er sku' dum
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2005 - 09:47 #11
Jeg tror at du missede pointen.

Eksemplet viser hvorfor det du spørger efter ikke kan laves.
Avatar billede hanz Nybegynder
03. april 2005 - 21:54 #12
Hvilket er helt forkert... Jeg har efterfølgende fundet ud af at man bare kan lave en algoritme som ændrer DOS koden ved at bytte om på bogstaverne i tilfældig rækkefølge... hvilket giver mig en løsning på spørgsmålet..
Avatar billede hanz Nybegynder
08. april 2005 - 10:37 #13
lukker...