Avatar billede avalodia Nybegynder
10. maj 2004 - 17:02 Der er 2 kommentarer

Media Components, der afspiller SWF ?

Jeg bruger Flash MX Pro 2004, hvor jeg bruger Media Components til at afspille FLV og MP3.

Findes der noget lignende med samme grafiske design til at afspille SWF? Jeg laver SWF med Camtasia, men Camtasia er ikke god til at lave FLV og afspillerkomponenterne fra Camtasia til Flash er ikke særligt pæne.

Kan man genbruge designet fra Media Components?

Nogen der evt. har gode erfaringer med at konvertere SWF/AVI til FLV (i 1024*768)? Jeg har brugt Sorenson Squeeze uden gode resultater.
Avatar billede brianus Nybegynder
14. maj 2004 - 14:21 #1
Hvis dit formål er at lave screenrecording, så synes jeg det er en dårlig ide at konvertere swf til flv, for det giver megamagnum større filer.

Har du prøvet Robodemo5, som kan det samme som camtasia. Jeg ved det ikke, men jeg kunne da forestille mig, at den har en afspiller i stil med Media Components i Flash, når det nu er fra samme firma.

http://www.macromedia.com/software/robodemo/
Avatar billede avalodia Nybegynder
14. maj 2004 - 19:03 #2
Jeg har prøvet Robodemo5 men den laver fejl i nogle af gradienterne i skærmbilledet. Camtasia har også bedre understøttelse af optagelse af lyd mens man optager skærmbillederne.

Jeg vil derfor gerne holde mig til Camtasia. Måske skal jeg selv lave en afspiller ud fra de komponenter som Techsmith/Camtasia leverer.

Jeg troede at flv var et godt format men måske skal jeg droppe det.

Men tak for linket og kommentaren.