Avatar billede steffen_a Nybegynder
13. februar 2001 - 22:22 Der er 8 kommentarer

hvordan installeres winme på scsi harddisk

jeg har prøvet flere gange men install kommer ud med fejl su-0013,:du skal have dospartition,
jeg har partioneret en en primær dos partition så hvad så
Avatar billede makse Nybegynder
13. februar 2001 - 22:28 #1
Prøv at læse her: http://2fix.bvu.edu/help/apps/win95/E9J2HK392.ASP

Det er et problem hvis der har været et andet operativsystem på før.
Du skal havde fat i en windows boot disk, boote på den og så Sys A:
Avatar billede teknik Juniormester
13. februar 2001 - 23:39 #2
>>makse
SYS kommandoen, som overfører systemfilerne til Harddisken, og overskriver informationer om det aktuelle Operatisystem i BOOT sektoren, det kunne evt. hjælpe...
Dog er den rette kommando      SYS C:  (eller SYS A: C:)...men efter boot på diskette, så er man jo normalt på \"A\"...og det aktuelle drev er \"default\", som datakilde.

...Odds for at det er løsningen her: mindre end 20%

>Steffen_A
Der er to ting der umiddelbart burde hjælpe.
1. Det er ikke nok at partitionere drevet med Fdisk. - Det skal også formateres med FORMAT C: kommandoen.
2. For at installere på et SCSI drev, så kræves det også ofte, at man indlæser en SCSI driver
\"i hånden\" - altså fra diskette...
Ofte følger en sådan driverdiskette med til et nyere SCSI drev.

mvh :-)
Teknik

Avatar billede makse Nybegynder
13. februar 2001 - 23:43 #3
Argh, en skrivetorsk. SYS C:
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
18. februar 2001 - 23:41 #4
SU0013
Error SU0013
Setup could not create files on your startup drive and cannot set up
Windows. If you have HPFS or Windows NT file system, you must create
an MS-DOS boot partition. If you have LANtastic server or SuperStor
compression, disable it before running Setup. See SETUP.TXT on Setup
Disk 1 or the Windows CD-ROM.
This error can also occur if you try to install the retail version of
Windows 95 over an existing installation of OSR2 on a hard disk using the
FAT32 file system.
This error message can also occur if you have a FAT32 partition and you
are installing Windows 95 (retail version), which only expects FAT16.
This error can also occur if you are running EZ Drive and you have the
Floppy Boot Protection option enabled in EZ Drive. You should be able to
resolve this error by disabling the Floppy Boot Protection option in EZ
Drive.
The third-party product discussed in this article is manufactured by a
vendor independent of Microsoft; we make no warranty, implied or
otherwise, regarding this product\'s performance or reliability.

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q129/9/71.asp?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=Q129971&rnk=1&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=W98SE
Avatar billede makse Nybegynder
17. marts 2001 - 13:12 #5
Har du fået løst problemet?
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
17. marts 2001 - 15:19 #6
Fejlen kommer også hvis du har glemt at formatere din harddisk efter brug af Fdisk
Avatar billede kimtn Nybegynder
23. april 2001 - 00:49 #7
HUSK!!! at den HD der skal være BOOT, skal være aktiv.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. juni 2003 - 14:27 #8
Lukketid !