Avatar billede driver8 Nybegynder
10. maj 2004 - 11:55 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Støjdæmpningsmateriale, virker det?

Jeg er træt af støjen fra min PC og er i gang med at gøre noget ved det, indtil videre har jeg bygget en lille kasse som dækker 2/3 af kassen, således den stadig får luft bagtil. Men så har jeg tænkt på også at sætte støjdæmpningsplader i kabinettet som dem på dette link :
http://www.tjdata.dk/shopdisplayproducts.asp?id=53&subcat=210
Men kan jeg forvente at opnå noget ved dette? Eller findes der bedre løsninger, jeg forsøger at finde de billige af dem :-)
Avatar billede ird Praktikant
10. maj 2004 - 11:57 #1
Jeg har selv tidligere brugt dette med godt resultat.

http://www.studiedata.dk/productlist.asp?Fane=SILENT,SINRCC er er et lille udvalg du kan kikke på. Problemet er der tiltider opstår lidt yderlige varme
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. maj 2004 - 12:09 #2
Ja det virker, man hvis du vil opnå et ordentligt resultat, bør du gennemgå din pc generelt med henblik på dæmpning.

Kik på dine blæsere og se om du kan finde nogle der ikke larmer så meget. Undersøg e.v.t om mulighed for pasiv køling af f.eks. grafikkort. Husk også din strømforsygning der ofte larmer meget

Se på disk ophæng

Se om dit kabinet er ordentligt skruet sammen. så det ikke står og vibrerer

Brug dæmbningsmåtter
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2004 - 12:14 #3
Hej

Jeg var også træt af støj fra min pc, især i betragtning af at jeg ofte indtaler lyd, hvilket kræver "ro i studiet" :)

Derfor købte jeg dette kabinet (iStyle No-Noise Kabinet):
http://www.morgen.dk/kabinet.htm

Og denne CPU køler (Arctic-Cooling Super Silent 4 PRO TC):
http://www.morgen.dk/arctic-cooling.htm

Det har løst mit støjproblem.

Hvis du benytter måtter er det nok en idé med denne strømforsyning (CHILL INNOVATION CP-350A):
http://www.morgen.dk/kabinet.htm
Avatar billede driver8 Nybegynder
10. maj 2004 - 12:44 #4
Fedt, virkeligt brugbare svar, har allerede bestilt måtter fra "ird´s" link, og alt efter hvor meget det giver, vil jeg så overveje et skift af strømforsyningen, da jeg har på fornemmelsen den også står bag en del, da det blot er en standard jeg har. Kabinettet kan jeg desværre nok ikke bruge da jeg har brug for at der er plads til fuldlængdes PCI kort.

Nogen der har målt, eller hørt forskellen i DB på en standard strømforsyning og så en som Chill Innovation CP350A?
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
10. maj 2004 - 13:25 #5
Hvis du gerne vil have et nyt kabinet, så prøv et lille et fra soltek, PRC Data sælger dem. Der er plads til to HD og en optisk drev. Med lidt snille, så larmer de overhovedet ikke. Sig til hvis du er interesseret i mere info.
Avatar billede driver8 Nybegynder
14. maj 2004 - 15:26 #6
Ja, nu er der jo sket lidt nyt siden eksperten gik ned, og heldigvis klarede jeg mig uden problemer, når jeg nu ikke havde jer :-)

Jeg har nu skiftet CPU blæser og PSU til de anbefalede, samtidig har jeg så sat filter i kabnietet, og det har hjulpet betydeligt. Støjen er nede på et minimun når jeg tænder. Men jeg vil lige høre om de temperaturer jeg har nu er normale, da de gør at blæserne kører lidt mere efter en længere oppetid.

Ved opstart er CPU ca. 30-35 og system er 28-30 efter en 15 min. er den så ca. 41-42 for CPU og 37-40 for system. Ved brug af CPU stiger den til 44-50 og systemet ryger op på omkring 40-42.

Er dette normale temperaturer, eller kan jeg gøre noget for at holde dem nede, og dermed holde blæserne mere i ro?

Skal siges at computeren står inde i en kasse som jo selvfølgelig også er med til at holde på varmen, men samtidig også støjen, den er dog helt åben bagtil.

Grunden til jeg også er i tvivl om hvorvidt CPU tempen er for høj er da jeg påførte kølerpastaen på cpuen og satte køleren på, kom jeg til at løfte den igen efterfølgende og fik derved kølerpastaen tværet ud, så den måske ikke dækker optimalt.
Avatar billede driver8 Nybegynder
14. maj 2004 - 17:55 #7
Slet ikke nogen der har nogle kommentarere?
Avatar billede driver8 Nybegynder
14. maj 2004 - 18:14 #8
Hmm, tjekkede i BIOS der stod temp. ligefrem til 54c, og system på 42. Hvad skal jeg tro på? Bruger PCAlert4 som fulgte med mit MSI bundkort.
Avatar billede driver8 Nybegynder
17. maj 2004 - 12:13 #9
Schulze : Hvor højt er det kabinet du købte? Overvejer også at købe det, selvom mit lille støjudrydningsprojekt så er løbet op i en pæn slat penge. Ved du i øvrigt med sikkerhed at der er plads til et fuldlængdes PCI?
Avatar billede driver8 Nybegynder
19. maj 2004 - 10:23 #10
Jamen så er det problem vidst løst, og jeg har egentlig brugt alles svar, så dem der ønsker point, må lige smide et svar :-)