Avatar billede ludo69 Nybegynder
10. maj 2004 - 10:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Har jeg firewire?

Jeg har for nylig anskaffet mig et videokamera, og vil nu have den optagede video overført til PC'en. Når jeg prøver dette bliver kvaliteten dog meget dårlig (forbindelsen mellem PC og kamera sker via USB 2.0). Jeg har snuset lidt rundt på eksperten, og læst mig frem til at USB ikke er anvendelig når man skal overføre video til PC'en. Er dette sandt? Hvis ja, hvorfor er det så sådan et kabel som medfølger som standard til kameraet?

Nåh, men udfra hvad jeg kan læse mig til skal jeg anvende firewire i stedet. Er det sandt? Der er en DV-indgang på kameraet, men jeg er ikke sikker på om min PC har firewire. Hvordan finder jeg ud af det? Mit bundkort er et MSI K7N2 Delta-L (MS-6570G), hvis det er til nogen hjælp).

Hvis jeg ikke har firewire, hvad kan jeg så gøre for at få det, så videoen kan bliver overført ordentligt?

Håber på hurtig hjælp...
Avatar billede norbert Nybegynder
10. maj 2004 - 10:13 #1
Det er rigtigt, at firewire er bedst til overførsel af levende billeder. USB bruges mere til overførsel af still-billeder eller/og til overførsel af små klip, som du kan bruge til f.eks. hjemmeside eller til at sende via email, så dit kamera kan nok også bruges til dette.
Et firewirekort koster omkring 200 kr., det er et kort lige til at sætte ind i din pc. Så connecter du til din pc via din DV-udgang på kameraet (som også er firewire). Men det kræver naturligvis også at du så har et grabberprogram til at modtage dine film.
Norbert :-)
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
10. maj 2004 - 11:38 #2
Her kan du læse og se hvordan et firewirekort ser ud, billede til venstre er et firewirekort, så kan du måske genkende om du selv har sådan en port i din pc http://www.dvcentral.org/Firewire.html

Du skriver at der er DV indgang på dit kamera. Du skal være opmærksom på at der både skal være in/out for du kan ligge filmen tilbage på kameraet. Skriv hvilket kamera du har og vi skal prøve at finde ud af om det har både in og out.
Avatar billede ludo69 Nybegynder
18. maj 2004 - 11:06 #3
Sesam luk dig i!
Avatar billede ludo69 Nybegynder
18. maj 2004 - 11:06 #4
Sesam luk dig i!
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
18. maj 2004 - 11:28 #5
Hvad var det du ikke kunne bruge I vores svar? Fandt du en anden løsning, så vil det være rart du lige skrev hvordan?

Du bad om hurtig hjælp og Norbert svarede dig inden for 8 min., men du vender selv først tilbage en uge efter, virker lidt underligt!!!
Avatar billede norbert Nybegynder
18. maj 2004 - 12:30 #6
Hvis du ikke gir en forklaring på, hvorfor du har lukket spørgsmålet uden at afgive point, vil du blive anmeldt.
Norbert.
Avatar billede snowball Novice
18. maj 2004 - 17:03 #7
ludo69: Dit spørgsmål er blevet besvaret så derfor skal du ikke selv tage pointene tilbage. Hvis det ikke er blevet besvaret godt nok, så skal man stille uddybende spørgsmål, men det gjorde du ikke.

Du bedes derfor oprette et nyt spørgsmål med titlen "Point til nobert og sonysoccer
" i denne kategori sådan så nobert og sonysoccer kan blive belønnet for deres svar. Husk at skrive at du giver pointene på baggrund af dette spørgsmål.

Snowball / CoAdmin
Avatar billede norbert Nybegynder
21. maj 2004 - 17:54 #8
Får vi noget svar her???
Norbert
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
21. maj 2004 - 18:08 #9
Ja - hvad bliver det til????