Avatar billede magii Nybegynder
13. februar 2001 - 21:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke aktivere Mailto.exe uden userid/password

Jeg er ikke sikker på, at det er det rette kategori, men jeg kunne ikke finde en som var bedre.;-)
Problem:

Når jeg forsøges at aktivere en formular via:<form ACTION=\"CGI-bin/MAILTO.EXE\" METHOD=\"POST\"> kommer der nu en box frem og forlanger brugernavn/password/domæne.
Formularen har fungeret upåklageligt indtil nu hvor jeg har skiftet udbyder - hvad er årsagen og hvordan får jeg denne box væk?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. februar 2001 - 21:22 #1
Du har sikkert overført dit MAILTO.EXE til din nye udbyder, og lagt det ind i en mappe med navnet CGI-bin. I dit ftp program skal du give eksekverings tilladelse til programmet MAILTO.EXE, der ligger i mappen CGI-bin.
Hvis din udbyder havde installeret programmet i CGI-bin mappen, så kan du ikke bruge den metode længere.

Du kunne evt. ændre din form til

<FORM ACTION=\"mailto:dinmailadresse@nytdomainnavn.dk\" NAME=\"form\" METHOD=\"POST\" >

I dinmailadresse indsættes dit nye email navn
I nytdomainnavn indsættes din nye udbyders domain navn

/per
Avatar billede magii Nybegynder
14. februar 2001 - 05:35 #2
Vil det så virke på samme måde som før? da der er tale om en odreformular er det af største betydning, at den fungerer som den hídtil har gjort.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. februar 2001 - 09:40 #3
Hvis det er en ordre formular, så skal du give eksekverings tilladelse til MAILTO.EXE i din CGI-bin mappe. Det kan du gøre via CuteFTP.

/per
Avatar billede magii Nybegynder
16. februar 2001 - 23:26 #4
Problemet lå hos udbyderen som ikke havde fået installeret det nødvendige software så efter at det er sket fungerer alt igen som før.
Avatar billede magii Nybegynder
24. februar 2001 - 11:10 #5
sagen closed