Avatar billede kare Nybegynder
09. maj 2004 - 22:31 Der er 4 kommentarer

Højt CPU-forbrug i dos-udgaven

Hej

Er der nogen der har været ude for/er uder for at DOS-udgaven i DEV-menuen pludselig begynder at bruge CPU'en 100% og andre gange låser helt fast af samme årsag?

Vores Windows-udgave fungerer fint, men det ovenstående problem sker lige gyldigt, hvilke maskine vi benytter til dos-udgaven.
Det er ofte i perioder, men da det sker på alle maskiner, synes jeg det virker mærkeligt..

Er det nogen de kender til det og evt. har en løsning/forklaring?
Avatar billede kimv Nybegynder
17. maj 2004 - 13:58 #1
Hvis du kører Concorde/navison C5 version 3.0 så mangler du SP1 pakken, pakken indeholder nye kerner samt fejlrette applikation, dit problem bliver løst ved at installere de nye kerner (exe filer).

Er det tidligere versioner du kører med er der flere muligheder, f.eks vil version 2.00 bruge uhyggeligt meget CPU, på en Windows XP maskine.
Avatar billede kare Nybegynder
18. maj 2004 - 07:21 #2
Vi kører C5 version 3 med sp1 og nyeste build og kerne, så det e desværre ikke der problemet ligger..
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2004 - 09:24 #3
Jeg oplever ligende problem med XAL version 3.10 og 3.50.
Jeg bruger Windows 2000 sp. 4.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2005 - 21:21 #4
Det ser ud til at problemet er løst med service pack 4 til XAL 3.5.
Se følgende fra Newsletter Kernel XAL 3.55 #64:

A bug in the power management support has been fixed.
The bug affected the console kernel, leading to 100% CPU use when
power management broadcast messages were received.
A typical scenario would be a Microsoft XAL console kernel executed on a Notebook PC running on batteries.