Avatar billede madiedk Nybegynder
13. februar 2001 - 20:37 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

real magic hollywood + (tv out)

jeg har planen om at købe et real magic hollywood + kort til min computer jeg ser en hel den vcd og dvd film men vil gerne se det på min tv skærm, hvis jeg nu køber sådan en kort kan jeg så sætte mit tv til tv out porten på kortet og se både dvd og vcd film på mit tv? og bliver kvaliteten bedere end hvis jeg bruger et almindeligt grafikkort med tv-out? jeg så der også var et kort fra creative med mpeg 3 og real magic hollywood + har kun mpeg 2 er det dårligere, jeg vil meget gerne have en grundig forklaring at det hele.
Avatar billede makse Nybegynder
13. februar 2001 - 20:43 #1
Avatar billede superole Nybegynder
13. februar 2001 - 22:27 #2
Jeg har selv et real magic hollywood kort, jeg trækker det til mit tv via tv out porten på real kortet. Det gør jeg med et svhs kabel jeg har købt. Lyden trækker jeg via et phone kabel også til fjernsynet. Lyden kan dog også trækket via ens lydkort hvor man så skal bruge et mini jack stik.
Hvis man ikke har et svhs stik i sit tv, kan man få en omformer til scart.

Det kort Creative laver er en del nyer, og jeg syntes personligt at det er bedre, da det har en lidt bedre billedkvalitet. Derudover er afspillingsprogrammet nog bedre til creatives.

Det med mpeg 3 + 2 betyder hvilken religion de er lavet til. Et MPEG 3 mener jeg er omkring Rusland og derover af, mens et MPEG 2 er Europa! Hvis du f.eks. får film fra USA som er MPEG 1 men du også vil se danske film skal du have et uden religions lås!
Avatar billede makse Nybegynder
13. februar 2001 - 22:34 #3
Det med MPEG passer ikke.
MPEG er en video/audio kompresion standard. Der findes Mpeg1/2/3 og 4.
Du kan læse mere her: http://whatis.techtarget.com/WhatIs_Definition_Page/0,4152,212603,00.html
Avatar billede superole Nybegynder
13. februar 2001 - 22:49 #4
Ok beklager, min fejl.......
Avatar billede goamind Nybegynder
14. februar 2001 - 18:17 #5
Ejer også Hollywood+....Du kan tilslutte til tv\'et direkte fra enten Hollywood kortet eller gennem dit grafikkort, hvis det understøtter tv-out. Der følger normalt et lille kabel med til kortet som skal forbinde Grafik- og hollywood kortet, og dermed er signalet at hente fra begge kort. Hollywood+ kortet kører mpeg-2, hvilket er normalt for DVD-kort. Jeg synes ikke man kan kalde det dårligt.
Avatar billede madiedk Nybegynder
18. februar 2001 - 17:57 #6
jamen hvad er fordelen ved at sætte grafikkortet og holywood kortet sammen, og hvordan sætter man dem sammen altså hvad for nogle stik bliver de forbundet sammen med
Avatar billede madiedk Nybegynder
21. februar 2001 - 14:49 #7
ikke nogle ordentelige svar, men tak alligevel