Avatar billede madzz Nybegynder
09. maj 2004 - 21:39 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Problemer med Popups

Hej

Jeg har fået et lille problem. Hver gang jeg bruger explorer, så dukker der alverdens popups frem. Når jeg åbner programmer, når jeg trykker på et link, når jeg lukker programmet... lige meget hvad jeg gør! Det er stort set altid de samme. Det er bl.a. Dyrenes Beskyttelse, men også mange reklamer og lign. fra respekterede firmaer. Dog slipper der også et par halvpornografiske op!

Jeg har derfor NoAds installeret, og er også ved at få bugt med dem, men det er alt for irriterende at der måske dukker 20 popups frem, som programmet skal lukke! Og at de dukker op hver gang jeg gør noget!

Jeg har prøvet med CWShredder og HiJackThis, men det virker ikke rigtigt (de hjalp dog da jeg skulle fjerne nogle andre ting).

Hvad gør jeg?

MVH
Mads
Avatar billede resist Nybegynder
09. maj 2004 - 21:43 #1
Hent Spybot og HijackThis:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer og genstart.

Derefter udpakker og kører du Hijackthis > Scan > Save log. Kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, vi skal nok hjælpe med at tyde loggen.
Avatar billede c-holst Novice
09. maj 2004 - 21:47 #2
prøv igen med spybot search and destroy og adaware
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
disse to skulle overlappe ganske godt

eller med denne, som ifølge en test løber med titlen som bedst i test
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spysweeper
denne kender jeg dog ikke personligt endnu

kom med lidt respons, fx på hvilke og hvor meget der bliver fundet.
Avatar billede humpfrey Nybegynder
09. maj 2004 - 23:45 #3
http://sourceforge.net/projects/puk hent den popup killer der er der. du kan evt. slå lyden fra. Det man gør er at man dobbeltklikker på den popup i puk's vindue, sså bilver den kastet af lige så hurtigt som den loader
Avatar billede madzz Nybegynder
10. maj 2004 - 21:31 #4
En blanding af HiJackThis, CwShredder, Soybot, Ad-aware og noads har løst mit problem! Tusinde tak! hvis I så lige kaster et svar, så får i nogle points!

MVH
Mads
Avatar billede c-holst Novice
10. maj 2004 - 21:35 #5
når du siger hijackthis, hvad mener du så. Du har forhåbentligt ikke fixet det hele?
hvis du vil, kan du stadig komme med loggen, så tjekker vi den igennem
Avatar billede resist Nybegynder
10. maj 2004 - 21:38 #6
Ja, kom med en log, så kan vi se om computeren er ren?
Avatar billede resist Nybegynder
10. maj 2004 - 21:44 #7
HijackThis viser både godt som skidt!
Hvis du er kommet til at fixe alt med HiajckThis, så gør sådan: Åbn HijackThis > Config > Backups. Vælg at ”Restore” alt. Derefter laver du en ny log med HijackThis og kopierer den herind, så kigger vi på loggen.
Avatar billede madzz Nybegynder
10. maj 2004 - 22:00 #8
Jeg kender godt HiJackThis og har brugt det før, da jeg havde nogle problemer med startsider... der var en fil som blev ved med at ændre min startside til en amerikansk dating side! Rimeligt irriterende! Så derfor har jeg selv løst problemet... men ellers tak for forslaget!

Det er virkelig guld værd ikke at have alle de popups! så tak for det!

Mvh
Mads
Avatar billede resist Nybegynder
10. maj 2004 - 22:30 #9
Hvis du er sikker på, at computeren er ren, er alt jo godt ;-)

Se disse artikler:
http://www.eksperten.dk/artikler/284
http://www.eksperten.dk/artikler/144
Avatar billede c-holst Novice
24. maj 2004 - 09:43 #10
lukker du ikke tråden så andre kan få glæde af den også
Avatar billede c-holst Novice
12. juni 2004 - 22:10 #11
Hvordan går det så, har du brug for mere hjælp, så kom med lidt respons
Ellers må du gerne lukke tråde her
Avatar billede madzz Nybegynder
12. juni 2004 - 22:13 #12
Tak for hjælpen... jeg modtog ingen mail om at der var kommet yderligere svar, så derfor troede jeg ikke at folk havde svaret.

MVH
Mads
Avatar billede c-holst Novice
12. juni 2004 - 22:36 #13
det sker af og til, hvis E har problemer, så tag det bare helt roligt med det
:-)

carsten
Avatar billede madzz Nybegynder
12. juni 2004 - 22:38 #14
Oki... så er det ikke mig den er gal med! heh... :)