Avatar billede nmh Nybegynder
09. maj 2004 - 19:00 Der er 7 kommentarer

Orientering om nedbrud, om backup og om opbygningen af Eksperten.

Nu er der gået en uge siden det store nedbrud, og der er stadig ikke givet en ordentlig orientering. Tilsyneladende har backup-systemet ikke fungeret ordentligt.
Det ville da være rart at få at vide, hvor meget der forsvandt, og om backup-systemet nu er blevet forbedret.
Under E-nyt kan man læse, at der nu er installeret en ny server.
Jeg vil tro, vi er mange, der gerne vil vide, noget mere om Ekspertens opbygning. Hvor stor er serveren nu, hvilken backup-politik benyttes etc.

Derfor Admin: Se at komme ud af busken og giv en ordentlig orientering om forholdene.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. maj 2004 - 19:57 #1
Tjah...
Det syntes jeg nu ikke vi er i en situation, hvor vi kan kræve detaljerede oplysninger. Det er jo gratis at bruge eksperten.

Men mon ikke de har lært en del af nedbruddet...
Avatar billede ellebaek Nybegynder
09. maj 2004 - 21:10 #2
admin kommenterede lidt her:
http://www.eksperten.dk/spm/495045

bl.a. sagde han:
Alle data efter den 30. april kl. 6:47 er desværre væk. Vi vil fremover have real-time backup af data, så det ikke sker igen. Jeg beklager meget ulejligheden.

samt:
Jeg kan ikke gøre noget ved mistede point, med mindre jeg finder en fejl eller flere data. Beklager.
Avatar billede nmh Nybegynder
09. maj 2004 - 22:04 #3
John>> Det er ikke et spørgsmål om at kræve, men et spørgsmål om at få Eksperten og Admin til at være seriøse, med hvad de har med at gøre. Brugerne bør behandles med respekt, og det betyder, at man giver en ordentlig orientering. Specielt er det vigtigt at vide, om der nu er ordentlig styr på backup-systemet. Det er en ærlig sag at kludre og ikke at have styr på sin backup, og man bør ikke holde det hemmeligt, hvis det er det, der er tilfældet.

ellebaek>> Ja, det link har jeg set, men det kan jo ikke være meningen, at informationen gives på denne måde. Når der nu et menupunkt, der hedder E-nyt, så er det vel meningen, at det bruges til at orientere om vigtige begivenheder på Eksperten.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
09. maj 2004 - 22:10 #4
nmh -> Det er jeg helt enig i..
men han fortalte i hvert fald om backup politikken ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2004 - 23:14 #5
Strengt taget er replikering ikke backup, men det burde sikre at man
ikke i fremtiden mister data på denne måde.
Avatar billede ird Praktikant
10. maj 2004 - 08:45 #6
Personligt synes jeg det er meget meget skidt det slet ikke bliver skrevet ind i E-nyt
Avatar billede ellebaek Nybegynder
21. maj 2004 - 16:06 #7
altid noget der kom noget om det sidste nedbrud med i det nye E-nyt..