Avatar billede totaldata Nybegynder
09. maj 2004 - 16:01 Der er 2 kommentarer

HTTP Upload problem udenfor routeren

Hej,
Jeg har et kæmpe problem som jeg uden held har forsøgt at løse de sidste par dage.

Jeg har en website hvor man kan oprette brugerkonti og uploade billeder via en http form (multipart/form-data).

Problemet er at man kun kan uploade fra de PCere der er på samme LAN som webserveren, mens PCere på den anden side af routeren ikke kan uploade data....!!

Min router er en Dlink 604, og følgende porte er enabled til webserveren - 80, 443, 53, 110, 25, 4040, 113, 500, 1723 og 23. (den kører også mail, dns etc.)

Jeg har ligeledes en FTP-server i nettet. Det er fysisk en anden pc, men den fungerer uden problemer (bruger port 20 og 21)

Webserveren er en Advanced windows 2000 server der kører IIS ver 5.0.

Programmet der modtager det uploadede data er et egetudvikliet cgi-program.

Hvis man kobler en maskine op via internettet til websiten, så kan man ikke uploade, flytter man den samme pc ind på den LAN'et så virker den uden problemer (det ER testet).

Jeg gætter på at jeg mangler at åbne en port til webserveren, men jeg kan for min dyd ikke finde ud af hvad det er for een.

kh ib
Avatar billede eneq Nybegynder
23. maj 2004 - 23:36 #1
Har du ikke mulighed for at læse en log enten i din router, eller på din server, så kan du se hvor det er det går galt.

D-Link routeren skriver i en log, hvor den har nægtet adgang, og hvilken port det er, men åben kun en port adgangen, og tcp port 80 burde være nok , da det er den port , som IE bruger til at afvikle websitet.

Men mit umiddelbare bud er at , kig i loggen, så tager vi den derfra ! ; )
Avatar billede totaldata Nybegynder
24. maj 2004 - 01:36 #2
Har lige fået løst problemet. Det der var galt var at jeg havde downloaded en firmware upgrade af dlink fra USA, der tilsyneladende fungerede, men også kun tilsyneladende. Efter opgradering med ældre sw fra sverige fungerer skidtet.

Jeg lukker spørgsmålet. Tak for hjælpen.