Avatar billede munck Nybegynder
13. februar 2001 - 19:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SQL - streng - Nysgerrig

strSQL = \"SELECT * FROM kunder where brev3 =\" & \"1\" & \";\"

I dette udtryk skulle gerne udvælges alle kunder, der har værdien 1 i feltet brev3.

Altså alle, der har modtaget brev nummer 3 er opført i tabellen kunder.

Jeg har prøvet med et talfelt postnr - og der virker den.
strSQL = \"SELECT * FROM kunder where postnr =\" & \"2286\" & \";\"

Men i tekstfeltet brev3 virker den ikke, selv om værdien i tabellen er 1:

Fejlmeddelelse:
Datatyperne stemmer ikke overens i kriterieudtrykket.

Måske er det nogle havelåger #, men jeg har lavet feltet om til et talfelt og så virker det,
Men hvad er der galt.
Avatar billede brain Nybegynder
13. februar 2001 - 19:26 #1
strSQL = \"SELECT * FROM kunder where brev3 =\" & \"\'1\'\" & \";\"

Avatar billede vittoriani Nybegynder
13. februar 2001 - 19:27 #2
select * from kunder where brev3=\'1\'

Husk gåseøjne da det er et tekstfelt
Avatar billede brain Nybegynder
13. februar 2001 - 19:41 #3
vit > 58 secs to late *G*
Avatar billede tpiil Nybegynder
13. februar 2001 - 20:31 #4
strSQL = \"SELECT * FROM kunder where brev3=\'1\'\"
Avatar billede munck Nybegynder
13. februar 2001 - 22:26 #5
tpiil skulle egentlig have haft point for hans version, for det er den korrekte. Men brains virker jo.
Tak for svarene
Mvh.
Munck
Avatar billede tpiil Nybegynder
13. februar 2001 - 23:53 #6
mente nok :)
Avatar billede ortrak Nybegynder
14. februar 2001 - 01:06 #7
brains skulle have frataget 2 x point for at skrive så dårligt syntaks...
Avatar billede ortrak Nybegynder
14. februar 2001 - 01:07 #8
og hvorfor fanden er det et tekstfelt!?!
burde være en integer.