Avatar billede bilde Nybegynder
09. maj 2004 - 13:24 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med filsystem

Jeg har nu for 3. gang skulle boote op på en diskette med powermax, for at fikse en fejl i filsystemet. Denne fejl gør at der kommer blåskærm lige når windows loader, også i fejlsikret. Det eneste jeg har kunnet gøre er at lave en fuld scan med powermax, men problemet  bliver åbenbart ved med at gentage sig.

Jeg har ikke kunne udpege fejlen, men hver gang jeg har kørt chkdsk er der fundet fejl og det hjælper ikke at lave en chkdsk/F, da der finde fejl hver gang!

Her er et par eksempler:
CHKDSK opdagede ledig plads markeret som allokeret i diskenhedens bitmap.
Windows fandt problemer i filsystemet.
Kør CHKDSK med parameteren /F (fix) for at løse dem.

Fejl rettes i diskenhedens bitmap.
Fejl rettes i MFT's attribut BITMAP.

CHKDSK kontrollerer filer (trin 1 af 3)...
Sletter den beskadigede attributpost (128, "")
fra filpostsegmentet 9340.
Sletter den beskadigede attributpost (128, "")
fra filpostsegmentet 9724.
Sletter den beskadigede attributpost (128, "")
fra filpostsegmentet 40296.
Sletter den beskadigede attributpost (128, "")
fra filpostsegmentet 40301.
Sletter den beskadigede attributpost (128, "")
fra filpostsegmentet 40323.
Kontrollen af filer er fuldført.

Der er fundet fejl. CHKDSK kan ikke fortsætte i skrivebeskyttet tilstand.

Sletter indeksposten INDEX.MAP i indekset $I30 til filen 5066.
Sletter indeksposten OBJECTS.MAP i indekset $I30 til filen 5066.
Kontrollen af indeks er fuldført.

Der er fundet fejl. CHKDSK kan ikke fortsætte i skrivebeskyttet tilstand.

Sletter indeksposten bookmarks.html i indekset $I30 til filen 19443.
Sletter indeksposten BOOKMA~1.HTM i indekset $I30 til filen 19443.
Sletter indeksposten prefs.bak i indekset $I30 til filen 19443.
Kontrollen af indeks er fuldført.

Der er fundet fejl. CHKDSK kan ikke fortsætte i skrivebeskyttet tilstand.

Problemet kom pludselig et par uger efter jeg havde formateret, og jeg er bange for at der ophober sig problemer medmindre jeg kører chkdsk hver dag.
Findes der nogle programmer der kan rette fejl i filsystemet som er bedre end windows' checkdisk eller powermax, hvad kan jeg gøre?
Avatar billede peet-49 Novice
09. maj 2004 - 13:33 #1
Ser ud som en HD med bad sektors. Hent powermax og test din HD
Avatar billede bilde Nybegynder
09. maj 2004 - 13:36 #2
jeg har lavet en advanced test med powermax alle 3 gange det er sket, og fejlen blev rettet og systemet fungerede igen. Men der bliver stadigvæk fundet massere af fejl i checkdisk...
Og det er ikke specielt rart at pludselig skulle bruge 2 timer til at rette fejlen med powermax, inden man kan bruge sin comuter :(
Avatar billede kenp Novice
09. maj 2004 - 13:40 #3
så er du tvunget til at skifte disken! (det gjorde jeg også satte jeg den til som slave, der køre den fint! bare der ikke skal bootes på den)
Avatar billede bilde Nybegynder
09. maj 2004 - 13:53 #4
Det er en næsten helt ny maxtor 160gb sata, og jeg har ikke haft andre probemer end det her. Jeg tror mere det kunne tyde på at der er en alvorlig fejl i filsystemetet sted.
Avatar billede bilde Nybegynder
09. maj 2004 - 13:55 #5
Den er forresten partioneret op i 2: C og D.
D er der meget sjældent fejl på, men det er C partitionen med styresystemet den er galt med.
Avatar billede gudmundp Praktikant
09. maj 2004 - 14:12 #6
Det er måske et vildskud men er du sikker på du ikke har noget virus kørende
Avatar billede bilde Nybegynder
09. maj 2004 - 14:14 #7
ja, jeg har været inde og scanne med housecall en del gange og har NOD32 kørende også.
Avatar billede cp1 Nybegynder
09. maj 2004 - 16:24 #8
hvis ikke du har gjort det så kør chkdsk /r (tjekker for fysiske fejl,tar lang tid..)
eller når din disk er ny så er der garenti på så du ka få den byttet (ved godt det ikke er optimalt i forhold til at miste data :(
Avatar billede bilde Nybegynder
09. maj 2004 - 16:29 #9
Det har jeg også gjort et par gange, der blev fundet 4kb beskadede sektorer på D drevet.
Avatar billede cp1 Nybegynder
09. maj 2004 - 16:39 #10
okay,så ville jeg gå den tunge vej,formatere den ,sende den til fabrikanten og få en ny,beskadige sektore har det med at sprede sig :( har du mulighed for at sætte disken i en anden pc ka du så ta backup af dine dataer :/
Avatar billede serverservice Praktikant
10. maj 2004 - 10:25 #11
Ja jeg ville følge cp1 og kenp´s råd og få den byttet, der er vel stadig garanti?
Avatar billede fromsej Praktikant
10. maj 2004 - 10:28 #12
Dannyboyd>>Send lige en mail til mig, eller fang mig på Messenger.
Undskyld spam.
Avatar billede serverservice Praktikant
10. maj 2004 - 10:31 #13
->fromsej ok
Avatar billede cp1 Nybegynder
20. maj 2004 - 01:58 #14
fik du en ny :-?
Avatar billede cp1 Nybegynder
27. maj 2004 - 17:37 #15
vi venter spændt ;)
Avatar billede cp1 Nybegynder
04. juli 2004 - 06:55 #16
vi venter stadig på godó ;)
Avatar billede serverservice Praktikant
04. juli 2004 - 09:58 #17
->cp1 læg et svar så vågner han måske...
Avatar billede cp1 Nybegynder
04. juli 2004 - 16:21 #18
tjae..det ka da være ;)
Avatar billede bilde Nybegynder
04. september 2008 - 10:25 #19
**vågner**
Avatar billede serverservice Praktikant
04. september 2008 - 11:18 #20
Såp gik der lige 4 år og så svarer han endelig - haha rofl jeg kan ikke lade være med at grine nu;)
øhhh bedre sent end aldrig