Avatar billede rikkejn Nybegynder
13. februar 2001 - 19:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til formatering

Da der efterhånden er opstået lidt mange småproblemer, kunne jeg tænke mig at formatere min harddisk. Kan jeg få nogle råd vedr. hvilke filer jeg skal gemme, udover alm. dokumenter? Sidst jeg formaterede, forsvandt fx mine mail adressebog fra outlook express. Og gode ideer til måder at gemme på (kan man bruge MS-backup, winzip ell. lign) - jeg har ingen brænder...
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. februar 2001 - 19:14 #1
Husk ICQ hvis du har det.

Hvis du foretager dig noget med PersonalWebServer kunne det også være en idee at gemme denne/wwwroot (Det glemte jeg sidst ØVØVØV).

Hvis du bruger grafik-programmer har du nok en masse textures som du har samlet gennem årene (pas på dem).
Avatar billede kirsten Nybegynder
13. februar 2001 - 19:19 #2
Du kan eksportere din adressebog i outlook express.
Jeg kan sgu ikke lige huske hvorn man gør det i outlook express for jeg bruger selv outlook 2000, men der er sikker et menu punk der hedder importer eksporter. Du kan både lave backup af dine emails og kontakpersoner og dine email konti\'s!

Christian
Avatar billede brain Nybegynder
13. februar 2001 - 19:24 #3
Når du ikke har nogen brænder, bliver det et problem at få plads til det hele.

i c:\\Windows\\Application Data bioblioteket er der nogle spændende ting, eks.vis. din adressebog, og i c:\\Windows\\Local Settings\\Application Data\\Microsoft\\Outlook er dine outlook (ikke outlook ekspress) mails i en fil der hedder outlook.pst
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2001 - 19:36 #4
Følgende data kan være aktuel at gemme, når man skal formatere:

Dokumenter
e-mail
foretrukne
ICQ liste
Date fra evt. programmer, hvis disse ikke bruger dokumenter.

Et godt tip.

Få lavet en partition til ovennævnte data, så disse data lagres med det samme på denne Backuppartition. Derved er faren ikke så stor, hvis man skulle være uheldig med windows. Dokumnter e-mail og foretrukne kan uden problemer placeres på en backuppartition, hvor de lagres direkte fra programmerne.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2001 - 19:38 #5
Jeg fremhæver her det jeg vil kalde den ideelle opdeling af harddisk.
Avatar billede rikkejn Nybegynder
13. februar 2001 - 22:13 #6
OK, det lyder som en interessant løsning - men der skal jeg nok holdes i hånden. Hvordan laver jeg en partition?

Jeg kører desuden et par lotus-programmer (approach & organizer), som jeg ikke har på cd eller disk. Kan man lave en kopi, som vil kunne køre efter formattering?